צו הרחבה בענף השמירה

(י"פ תשל"ד, 528; תשל"ה, 1918; תשל"ח,978; תשל"ט, 1377; תשמ"ב,785; תשמ"ג, 2820; תשמ"ה, 1404.)

(סעיף 2(ב)לצו ההרחבה בענף השמירה והאבטחה (י"פ תשמ"ג, 2820) קובע כי תוספת הוותק והמשפחה המשולמת לעובדים תועלה ב – 25%.)

בתוקף סמכותי לפי סעיף 25 לחוק הסכמים קיבוציים, תשי"ז – 1957, אני מצווה כי תורחב תחולתן של הוראות ההסכם הקיבוצי הכללי שבין הסתדרות הכללית של העובדים בארץ ישראל, האיגוד הארצי של עובדי שמירה ואבטחה, לבין הארגון הארצי של מפעלי השמירה בישראל, שנחתם ביום א' באב תשל"ב (12 ביולי 1972) (להלן – ההסכם) ונרשם בפנקס ההסכמים הקיבוציים לפי מספר 7019/72, כמפורט בתוספת, תורחב, וכי ההוראות האמורות יחולו מיום ו' בטבת תשל"ד (31 בדצמבר 1973) על כל העובדים כהגדרתם בסעיף א' להסכם ומעבידיהם, למעט עובדי חברת המשקם לתעסוקת קשישים ובעלי כושר עבודה מוגבל בע"מ ולמעט עובדים שתנאי עבודתם הוסדרו או יוסדרו בהסכמים קיבוציים ומעבידיהם.

ההוראות המורחבות התוספת

מספר הסעיף בהסכם הקיבוצי

א. הגדרות

בהסכם זה מלים המתייחסות למין זכר. כוונתן גם למין נקבה ומלים במספר יחיד, כוונתן גם למספר רבים ולהיפך.

"עובד" – כל עובד שכיר בעבודת שמירה ואבטחה, וכן כל עובד שכיר המועסק בעבודת כפיים אצל מעביד בענף שמירה.

"עובד אבטחה" – עובד כאמור, המועסק כעיקר בתפקידים הבאים או באחד מהם : שומר ראש, מלווה חמוש לדברי ערך, קצין בטחון, עוזר קציני בטחון, עורך חיפושים על גופו של אדם בנמלים בינלאומיים, מפעיל מיתקן תת-לחץ, איש בטחון סמוי במטוסים, איש צפרדע, מלווה מזויין בטיולים, סלקטור (ממיין).

"עובד חלקי" – עובד שנתקבל על מנת לעבוד פחות מ – 26 ימים בחודש או פחות מ – 8 שעות ליום.

"קופת חולים" – קופת חולים של ההסתדרות הכללית של העובדים בארץ ישראל.

"מבטחים" – מבטחים, מוסד לביטוח סוציאלי של העובדים בע"מ או כל קרן אחרת שההסתדרות תודיע עליה בכתב לחברה.