מלאו טופס לחזרה

הטרדה מינית

על אף המודעות הגבוהה והבוז לעבריינים מסוג זה, הטרדות מיניות הן דבר שלא נעלם מעולמנו עד ימים אלו. רבות לא יודעות זאת, אך לצד האפיק הפלילי, עומד אפיק קצר יותר. באפיק זה יש את האפשרות להכות איפה שכואב – בכיס. תביעה כספית על הטרדה מינית או תלונה במשטרה, כל מה שאת צריכה לדעת.

תביעות הטרדה מינית – תוצאותיה של פנייה למשטרה

לא פעם אנו שומעים במדיה על נפגעות הטרדה מינית במקום העבודה. לפעמים הן מחליטות לעשות את הצעד האמיץ ולפנות למערכת האכיפה לקבלת טיפול בעבריינים. אלו פונות למשטרה מתוך רצון להגעה למיצוי דין ולהשלמת הסיפור. המטרה שהפוגעים יקבלו את העונש המגיע להם.

אולם, לא פעם התנהלות המשטרה אינה מספקת את המתלוננות. בין אם מדובר על הסטנדרט הגבוה בהוכחת אשמה פלילית. לפעמים יש חוסר משאבים של המשטרה ורשויות האכיפה. במקרים כאלו לעיתים, נפגעות הטרדה מינית יוצאות מאוכזבות מהגעה למשטרה. 

הפתרון השני – תביעה כספית על הטרדה מינית

ישנו פתרון אשר נשים רבות אינן מודעות לקיומו. הפתרון הינו אפיק הגשת תביעה כספית כנגד הטרדה מינית. במסגרת הגשת תובענה כספית, המצויה בסמכות בתי הדין לעבודה, יכולות נשים אשר נפגעו מינית במקום העבודה לאכוף בדרך אחרת, דרך שפוגעת בכיס. 

עם זאת, לא מדובר על סחיטה או רצון להתעשר. פנייה למשטרה אינה נובעת לרוב מרצון לנקם או לראות את אותו אדם סובל בכלא. בפועל פנייה כזו מטרתה להרגיש שהעוול שנעשה לכן תוקן. במאמר הבא, נסקור את הפרמטרים השונים ביחס לכל אחד מהאפיקים. לאחר נראה מתי יהיה לכן עדיף לפנות לכל אחד מהם. 

תביעה כספית או תלונה במשטרה

פשטות ההליך האזרחי במקרה של הטרדה מינית– הכרעה חד משמעית

ככל שאתן (או אתם) מעוניינות לעשות את ההליך פשוט ומהיר ככל הניתן, ללא הספק הכף נוטה לכיוונה של התביעה הכספית.

רף ההוכחה בדין הפלילי דורש הרשעה "למעלה מכל ספק סביר". משכך, הסבר מניח את הדעת, אשר יכול להוביל לפקפוק בהרשעתה של המתלוננת, יביא לזיכוי מחמת הספק. עם זאת, לאור העובדה שהליך התביעה הכספי בגין הטרדה מינית הוא עוולה נזיקית, הרף הנדרש להוכחה הוא לפי "מאזן הסתברויות", ובמספרים – 50% וודאות של אשמה. 

התקדמות הלאה בטיפול בהטרדה מינית– כל אחת ותחושותיה

בכל הנוגע לסגירת הפצע שנגרם מהפגיעה והתקדמות הלאה להמשך החיים, עליכן לבחון בעצמכן באיזה אפיק עליכן לבחור, שכן כל אחת נמצאת במקום אחר ביחס לאופן שבו תוכל להתגבר על הפגיעה. 

עבור אלו מכן אשר יספיק להן הכרה אישית בעוולה שנעשתה כלפיהן, ורוצות לגרום לו לשלם על הפגיעה שלו ברמה האישית, ניתן להסתפק בתביעה כספית, שכן במסגרתה מדובר על הליך שכולל את שניכם בלבד. במידה והשלמה עם הפגיעה תגיע רק תוך ווידוא שהפוגע לא יבצע שוב את המעשה האמור, או לחילופין במידה ואתן יודעות שמדובר על פגיעה חוזרת וחוששות עבור הבאות בתור, ייתכן שעדיף לפנות אל המערכה הפלילית, בה המדינה תתפוס צד ותוודא שמירה על ביטחונן של נשים אחרות. 

הליך פלילי – ניצחון שמוביל לקבלת זכאות אוטומטית לפיצוי כספי

חשוב לציין כי הרשעת אדם בהליך פלילי מקימה חזקה חלוטה שאותו אדם ביצע את המעשים האמורים. משכך, ככל שהגשתן תלונה במשטרה והליך בפני ביהמ"ש מצא את הנאשם אשם, תוכלו לפנות גם להליך התביעה הכספית.

נקודה אחרונה שצריך להכיר – סכום הפיצוי 

החוק למניעת הטרדה מינית בעבודה מעניק למתלוננת, אשר תביעתה נמצאה מוצדקת, זכות לתבוע כ – 120 אלף שקלים, ללא הוכחת נזק, בגין הטרדה מינית שבוצעה כלפיה. מעבר לכך, בתי משפט לעיתים יפסקו סכומים נוספים, אך אלו לעיתים לא יראו מספיקים. 

לא פעם הפגיעה תהא גדולה מכדי לכמת אותה בצורה כלכלית. עליך לזכור, בהקשר זה, שעיקר הליך התביעה הכספית נועד כדי ליצור השלמה וסגירת מעגל, כאשר הפיצוי הוא החלק השולי בהליך זה.

החשיבות בייעוץ משפטי בהטרדות מיניות בעבודה(פתח בטאב חדש בדפדפן)

עורך דין להתעמרות במקום העבודה(פתח בטאב חדש בדפדפן)

עונש על הטרדה מינית בעבודה(פתח בטאב חדש בדפדפן)

ייצוג תובעים ונתבעים בתביעות כספיות(פתח בטאב חדש בדפדפן)

שתפו:
[addtoany]
מאמרים שעשויים לעניין אותך

מבוא: בתקופות של סכסוכים ועוינות, החברים הפגיעים ביותר בחברה סובלים

קרא עוד »

כאשר אתם מחפשים עורך דין המתאים לצרכיכם, הדבר הראשון שחשוב

קרא עוד »

לפני כל הליך של פיטורים, יש חובה לקיים את שלב

קרא עוד »
לבדיקת היתכנות מהירה ללא כל התחייבות מלא/י את הטופס ושלח/י
לבדיקת היתכנות (ללא התחייבות) השאירו פרטים ונציג משרדנו יחזור אליכם בהקדם
לבדיקת היתכנות (ללא התחייבות) השאירו פרטים ונציג משרדנו יחזור אליכם בהקדם

לפנייה לנציג הווירטואלי החכם שלנו
לחצו כאן

לחץ כאן
צריכים עזרה?
לנציג הווירטואלי של משרדינו:
שלום, איך נוכל לעזור?
דילוג לתוכן