מלאו טופס לחזרה

תאונת עבודה בהפסקת צהריים

האם תאונת עבודה בהפסקת צהריים יכולה לקבל הכרה כתאונת עבודה, והאם ניתן להרחיב את היריעה גם למקרים של הפסקת צהריים במסעדה חיצונית או אפילו סעודה בבית – כל זאת ועוד, בכתבה הבאה.

מהי בכלל תאונת עבודה?
ראשית, נביא את ההגדרה הכללית של תאונות עבודה כפי שמפרט חוק הביטוח הלאומי. מדובר אפוא במקרה תאונה שאירוע תוך כדי כמו גם עקב עבודתו של עובד. ישנם מקרים נוספים שעשויים להרחיב את היריעה, כפי שפורטו בסעיף 80 לחוק. מקרה תאונה בהקשר של נסיעה מן הבית למקום העבודה, או נסיעה ממקום העבודה לבית יכול להיחשב אף הוא כתאונת עבודה בעיני החוק.

אילו עוד מקרים יכולים להיחשב כתאונת עבודה?
סעיף 80 גוזר מקרים נוספים שיכולים לעניינים אותנו, לרבות תאונת עבודה בהפסקת צהריים. למעשה, סעיף 80(4) מציין שתאונת עבודה תיחשב שכזו גם אם התרחשה גם בהקשר של הפסקה שנקבעה על דעת המעביד וסכומה לא עולה על שלוש שעות. זאת כאשר מדובר על המקום, בו סועדים במקום העבודה. כאשר התאונה מיוחסת למשהו בעבודה או עקב סיכוני המקום או תוך כדי הסעודה באותו מקום ועקב כך. או אפילו, תוך כדי נסיעה או הליכה למקום העבודה או בחזרה ממנו כמו גם, עקב נסיעה או הליכה זו. במילים אחרות, אם הייתה תאונה בהקשר של הפסקת אוכל, הרי שזה יכול לקבל הכרה כתאונת עבודה. אפילו אם מדובר על מצבים בהם העובד אוכל, או נמצא בדרכו מהעבודה למקום האוכל או בחזרה ממנו למקום העבודה – זה עדיין יכול לקבל הכרה של תאונת עבודה.

האם גם הפסקת צהריים במסעדה חיצונית יכולה לקבל הכרה?
הפסיקה מספרת לנו כי גם תאונה אשר התרחשה במסעדה חיצונית יכולה להיחשב ולקבל הכרה של תאונת עבודה. כפי שנדון בבית הדין האזורי לעבודה ב.ל. 6009/07, התובעת טענה שנפגעה מבטנוע בעת שחצתה כביש בזמן הפסקת הצהריים ממקום העבודה לסעודה במסעדה. התובעת ביקשה להכיר במקרה זה כתאונת עבודה. המוסד לביטוח לאומי מצידו, בתחילה, דחה את התביעה. בית הדין לעבודה קיבל את התביעה. בית הדין קבע כי גם אם מדובר בתאונה שהתרחשה בדרך ממקום העבודה למסעדה חיצונית, בפרט בנסיבות בהן לא מוגדר או מוכר חדר אוכל קבוע במקום העבודה – הדבר יכול לקבל הכרה של תאונת עבודה.
באותה פסיקה, בין הדין הצהיר, כי מבחינתו, אין רלוונטיות בשאלת התדירות. כלומר, לא משנה באיזו תדירות התובעת ביקרה באותה מסעדה לצורכי הזנה, ו/או באם מדובר במקום הנחשב כמקום קבע לצרכי הזנה עבור התובעת. עדיין, ניתן להכיר בכך כתאונת עבודה.

לייצוג משפטי מקצועי – לחץ

האם גם הפסקת צהריים בסעודה ביתית יכולה לקבל הכרה?

אך זה לא הכל. הפסיקה ממשיכה להרחיב את היריעה. גם במקרים בהם עובדים הולכים לאכול בביתם ארוחת צהריים, כאשר אין במקום העבודה חדר אוכל מסודר, אפשר להחשיב מקרה תאונה כתאונת עבודה ולתת לו הכרה שכזאת. במסגרת הליך משפטי ב.ל. 1856/04 הנידון בבית הדין לעבודה בחיפה, עלה "לאקרנים" תיק שעסק בנושא הזה. במהלך הדיון המשפטי, עלתה טענתה של עצמאית אשר דיווחה על החלקה במדרגות ביתה, בזמן שהתכוונה להגיע לביתה על מנת לאכול ארוחת צהריים. כלומר, תוך שהייתה בדרך מהשדה בו היא עובדת. בית הדין התייחס לזה כהליכה לטובת הפסקת צהריים, שלאחר מכן התובעת, לדעת בית הדין, התכוונה לשוב לעבודתה. בית הדין החליט להכיר גם בזה כתאונת עבודה. יש לציין כי סעיף 80(4) חל על עובדים שכירים. בהינתן הרצון לדסקס על עובדים עצמאיים ניתן ליצור קשר עם משרדנו ולקבל פרטים נוספים על האבחנות והניואנסים בין המקרים.

לסיכומו של דבר,
כל תאונה שהתרחשה במסגרת הפסקת צהריים בהקשר של מקום עבודה, יכולה לקבל הכרה של תאונת עבודה. ועל פי כן, אפשר שתהיינה זכאות לפיצויים ולזכויות רפואיות מן המוסד לביטוח לאומי. הפסיקה פירטה סייגים והרחבות ועל פי כן כל מי שרוצה לברר על מקרה תאונה ולראות אם ניתן לקבל על כך הכרה של תאונת עבודה, יכול פשוט לדבר עם עורך דין על מנת לבדוק אם יש קייס. לפרטים נוספים ולקבלת ייעוץ משפטי ראשוני ללא התחייבות, ניתן ליצור קשר עם משרדנו. משרדנו מייעץ ומייצג לקוחות מעל לשני עשורים כמו גם זכה בדירוג BDI כאחד ממשרדי עריכת הדין המומלצים.

הסעדה קייטרינג ומלצרות(פתח בטאב חדש בדפדפן)

נסיעות(פתח בטאב חדש בדפדפן)

צו הרחבה בדבר השתתפות המעביד בהוצאות נסיעה לעבודה וממנה(פתח בטאב חדש בדפדפן)

מה לעשות במקרה של תאונת עבודה(פתח בטאב חדש בדפדפן)

<strong>הטרדה מינית כתאונת עבודה</strong>(פתח בטאב חדש בדפדפן)

שתפו:
[addtoany]
מאמרים שעשויים לעניין אותך

מבוא: בתקופות של סכסוכים ועוינות, החברים הפגיעים ביותר בחברה סובלים

קרא עוד »

כאשר אתם מחפשים עורך דין המתאים לצרכיכם, הדבר הראשון שחשוב

קרא עוד »

לפני כל הליך של פיטורים, יש חובה לקיים את שלב

קרא עוד »
לבדיקת היתכנות מהירה ללא כל התחייבות מלא/י את הטופס ושלח/י
לבדיקת היתכנות (ללא התחייבות) השאירו פרטים ונציג משרדנו יחזור אליכם בהקדם
לבדיקת היתכנות (ללא התחייבות) השאירו פרטים ונציג משרדנו יחזור אליכם בהקדם

לפנייה לנציג הווירטואלי החכם שלנו
לחצו כאן

לחץ כאן
צריכים עזרה?
לנציג הווירטואלי של משרדינו:
שלום, איך נוכל לעזור?
דילוג לתוכן