מלאו טופס לחזרה

שכר טרחה בדיני עבודה

שכר טרחה בדיני עבודה משתנה ונע עם הוותק, הניסיון ורקורד ההצלחות.  הדבר יכול לבוא לידי ביטוי במיצוי הטיעונים המשפטיים (הן בתביעה והן בהגנה), מיצוי זכויות הלקוחות המיוצגים (הכרה בכל הזכויות של לקוחותיו וכיצד למצותן ביעילות) ואפילו במידת ביטחון עצמי, סגנון ואסרטיביות במסגרת התנהלות משפטית.

על מה מתבסס שכר טרחה בדיני עבודה?

באופן עקרוני, שכר הטרחה מאוד מושפע מהדברים הבאים:

  1. המוניטין
  2. הניסיון
  3. רקורד ההצלחות
  4. הביטחון של המשרד ביכולתו לסייע ללקוח ובמורכבות התיק.

זה אכן מקובל לשלם לעורך הדין באחוזים מהתוצאה במשפט: בטווח של 15-30%, אם כי זה תלוי בגובה התביעה וברכיביה. אם מדובר בתביעה שעולה על עשרות אלפי שקלים, אפשר ששכר הטרחה יעמוד על 25% בעוד שאם תעלה על מאות אלפי שקלים אפשר ששכר הטרחה יעמוד על 20%. זה מאוד תלוי בהסכמה בין עורך הדין ללקוחותיו.

במקרים אחרים, שכר טרחה בדיני עבודה מכומת מסכומים ראשוניים לפתיחת תיק. אפשר ששכר הטרחה, במקרים אלו יעלה על אלפי שקלים חדשים ואפילו עשרות אלפי שקלים חדשים, על בסיס אלמנטים שונים בתביעה.

ובמקרים אחרים, ישולם סכום כסף ראשוני בעוד ששאר התשלום ישולם משיעור סכום התביעה באחוזים. בעוד שבמקרים אחרים, שכר הטרחה ישולם על פי שעות אחידה – או על פי שילוב של סכום התחלתי, שיעור מאחוז התביעה ושכר טרחה שעתי.

שכר טרחה בדיני עבודה

האם שכר הטרחה יכול להעיד על ביטחונו של עורך דין?

על פי כן, לקוח פוטנציאלי יכול לבדוק עבור עצמו כיצד והיכן הוא מעדיף לשלם. יכול מאוד להיות שיש ערך בתשלומים על בסיס שעה, או בסכומי כסף התחלתיים או בתשלום אחוזים מסכום התביעה.

ועם זאת, זה לא רק היעילות ומגוון תצורות התשלום האפשריות שיכולות להעיד על עיסתו של עו"ד דיני עבודה, אלא גם הנכונות שלו לעבוד במתכונת של אחוזים. שכן, אם עורך דין מחליט לקבל שכר טרחה בדיני עבודה על בסיס אחוזים בלבד, יכול מאוד להיות שהוא בטוח באופן יחסי ביכולתו לקבל תשלום, כלומר, ביכולתו להועיל ללקוחותיו בקבלת סכום התביעה שתבעו.

ואילו, זה לא חזות הכל. ישנם עורכי דין עם רקורד כל כך מוכח, וביטחון כל כך גדול – שהם בהחלט מסוגלים לדרוש הן שכר טרחה בדיני עבודה המורכב מאחוזים והן זה המורכב מסכומי כסף התחלתיים, ואף סכומים שעתיים. וזאת כי, לא רק שברור להם שהם יכולים לסייע מאוד ללקוח להגשים את פיצוייו, אלא שהם מעוניינים לגבות סכומים שלדעתם הולמים יתר על המידה את הניסיון, ההבנות והוותק שהם מביאים עימם להליך המשפטי.

על כל פנים, אין לנסות ולעמוד על עיסתו של עורך דין על בסיס שכר הטרחה שמציע, אלא על בסיס התרשמות מעשית מיכולותיו, שיח עם לקוחותיו וקבלת המלצות שונות תוך הפעלת היגיון בריא בהתקשרות עימו.

משרדנו מייעץ ומייצג לקוחות מזה 2 עשורים כמו גם דורג בדירוג BDI כאחד ממשרדי עורכי הדין המומלצים. ניתן להציג בפנינו תיק בדיני עבודה, לשמוע את התרשמותנו וכמובן את הצורה בה היינו מתמחרים את שכר הטרחה של המשרד.

שכר טרחה בדיני נזיקין(פתח בטאב חדש בדפדפן)

שכר טרחה ביטוח לאומי(פתח בטאב חדש בדפדפן)

דיני ביטוח(פתח בטאב חדש בדפדפן)

שכר טרחה בתאונות דרכים(פתח בטאב חדש בדפדפן)

<strong>אפליה</strong>(פתח בטאב חדש בדפדפן)

שתפו:
[addtoany]
מאמרים שעשויים לעניין אותך

מבוא: בתקופות של סכסוכים ועוינות, החברים הפגיעים ביותר בחברה סובלים

קרא עוד »

כאשר אתם מחפשים עורך דין המתאים לצרכיכם, הדבר הראשון שחשוב

קרא עוד »

לפני כל הליך של פיטורים, יש חובה לקיים את שלב

קרא עוד »
לבדיקת היתכנות מהירה ללא כל התחייבות מלא/י את הטופס ושלח/י
לבדיקת היתכנות (ללא התחייבות) השאירו פרטים ונציג משרדנו יחזור אליכם בהקדם
לבדיקת היתכנות (ללא התחייבות) השאירו פרטים ונציג משרדנו יחזור אליכם בהקדם

לפנייה לנציג הווירטואלי החכם שלנו
לחצו כאן

לחץ כאן
צריכים עזרה?
לנציג הווירטואלי של משרדינו:
שלום, איך נוכל לעזור?
דילוג לתוכן