מלאו טופס לחזרה

שכר טרחה בדיני נזיקין

במילים פשוטות, המסמך העקרוני המסדיר את כל ההסכמות בין עורך דין ללקוח נקרא הסכם שכר טרחה. לצורך העניין, ניתן לחשוב עליו כהסכם עבודה המפרט את תחומי האחריות הן של עורך הדין והן של הלקוח, לרבות שכר טרחה בדיני נזיקין. שכר הטרחה מובהר ומוגדר כהלכה עוד מתחילת ההליכים, כך שהלקוח יודע מהי עלות שירותיו של עורך הדין. בכתבה זו נפרט קמעא על דרכים שונות להגדיר שכר טרחה במסגרת הסכמי עבודה שכאלה.

איך מגדירים שכר טרחה בדיני נזיקין?

יש לא מעט דרכים רלוונטיות דרכן ניתן לתחום את שכר הטרחה:

  • שכר טרחה שעתי
  • שכר טרחה גלובלי
  • שכר טרחה המתבסס על אחוזים
שכר טרחה בדיני נזיקין

מהו שכר טרחה שעתי?

מדובר בסכום מוגדר מראש לשעת עבודתו של עורך דין נזיקין על התיק. כמובן, יש לוודא כי קיים אמון בין הלקוח לעורך דינו, ו/או יכולת לעקוב בדיוק אחר שעות העבודה המושקעות בתיק ומה הייתה מהותן.

מהו שכר טרחה גלובלי?

שכר טרחה בדיני נזיקין על בסיס גלובלי היא דרך נוספת לתחום את שכר הטרחה, היא להעריך באופן כללי / גלובלי את כמות העבודה המתבקשת לתיק ועל פי כן לקבוע סכום כללי וידוע מראש. סכום זה משולם לעורך הדין עם תחילת עבודתו על התיק. מדובר בשיטת הערכה שיכולה להכיל אי דיוקים, שכן היא יכולה להתבסס על חוסר התאמה בין הטרחה שהושקעה בתיק לבין הסכום הסופי שהוסכם עליו.

מהו שכר טרחה בדיני נזיקין על בסיס אחוזים?

ובכן, מדובר באחת הדרכים היותר מקובלות בתחום הנזיקין. במקרה זה, שכר הטרחה נגזר באחוזים מסכום התביעה. הסכם זה מאפשר לעורך הדין וללקוח להפוך לשותפים למקרה, הנעים ביחד לעבר מטרה משותפת וקבלת פיצוי מקסימלי.

כשזה נוגע לתאונות דרכים, ישנו אחוז מקסימלי שעורך הדין יכול לגבות במסגרת הסכם שכר הטרחה. חוק הפיצויים לנפגעי תאונות דרכים מגדיר שניתן לגבות 8% מסכום התביעה באם הפיצוי מתקבל בפשרה טרם הגשת תביעה. 11% אם הפיצוי מתקבל בפשרה לאחר הגשת תביעה. 13% באם הפיצוי מתקבל לאחר פסק דין. במקרים אחרים שלא חלים עליהם הגבלות לפי חוק, תשלום של שכר הטרחה יכול להגיע גם ל-25% ומעלה.

המחוקק לא הגדיר לעורכי דין כמה שכר טרחה הם יכולים לגבות (למעט כשהם תובעים לפיצויי תאונות דרכים), ועל פי כן ניתן להגיע לכל הסדר בהתאם לרצון עורך הדין והלקוח. במקרים רבים, ישנו נוהג של גבייה על בסיס הצלחה, ובמקרה זה שכר הטרחה מבוסס על תוצאות הטיפול.

כדי לשמוע פרטים נוספים על סוג זה של שכר טרחה בדיני הנזיקין וכיצד הוא חל במקרה שלך, ניתן ליצור עימנו קשר כדי לשמוע מאיתנו הצעה ישירה.

למשרדנו רקורד מוכח כמו גם וותק של ייצוג לקוחות כ-2 עשורים. משרדנו דורג בדירוג BDI כאחד ממשרדי עריכת הדין המומלצים ביותר.

שכר טרחה בתאונות דרכים(פתח בטאב חדש בדפדפן)

שכר טרחה ביטוח לאומי(פתח בטאב חדש בדפדפן)

שכר טרחה בדיני עבודה(פתח בטאב חדש בדפדפן)

המדריך המלא לזכויות בפיטורים(פתח בטאב חדש בדפדפן)

<strong>איסור שכר כולל</strong>(פתח בטאב חדש בדפדפן)

שתפו:
[addtoany]
מאמרים שעשויים לעניין אותך

מבוא: בתקופות של סכסוכים ועוינות, החברים הפגיעים ביותר בחברה סובלים

קרא עוד »

כאשר אתם מחפשים עורך דין המתאים לצרכיכם, הדבר הראשון שחשוב

קרא עוד »

לפני כל הליך של פיטורים, יש חובה לקיים את שלב

קרא עוד »
לבדיקת היתכנות מהירה ללא כל התחייבות מלא/י את הטופס ושלח/י
לבדיקת היתכנות (ללא התחייבות) השאירו פרטים ונציג משרדנו יחזור אליכם בהקדם
לבדיקת היתכנות (ללא התחייבות) השאירו פרטים ונציג משרדנו יחזור אליכם בהקדם

לפנייה לנציג הווירטואלי החכם שלנו
לחצו כאן

לחץ כאן
צריכים עזרה?
לנציג הווירטואלי של משרדינו:
שלום, איך נוכל לעזור?
דילוג לתוכן