מלאו טופס לחזרה

עזיבת עבודה בגלל תלונה על הטרדה מינית

הרציונל בחקיקת חוק למניעת הטרדה מינית נועד, בין היתר, לאפשר לעובדות שחוו הטרדה להמשיך לעבוד ולא להיאלץ להחליף מקום תעסוקה. עם זאת, עזיבת עבודה בגלל תלונה על הטרדה מינית יכולה לקרות, ולכן איגדנו מאמר עם כל מה שחשוב לדעת בנושא.

סוגי ההטרדות המיניות – רבות ומגוונות

להטרדה מינית צורות רבות ומגוונות. החוק מגדיר הטרדה מינית שורה ארוכה של תתי סעיפים, אשר מגדירים את ההטרדה המינית. 

לשם המחשה, נציין כי הערות או בדיחות אשר נזרקות ע"י קולגה יחשבו כהטרדה מינית בדיוק כמו הצעות לקיום יחסי מין (חד פעמיות או מתמשכות), מגע פיזי שאינו על דעת המוטרד או וכן חלופות רבות שונות. 

האפשרויות העומדות בפני הנשים – והאפשרות המפתיעה

הטרדה מינית במקום העבודה היא סיטואציה לא נעימה, בלשון המעטה. לא פעם בוחרות נשים בעקבות מקרים אלו להגיש תובענה בפני בית הדין לעבודה, ובמידת הצורך אף להגיש תלונה במשטרה. 

עם זאת, במקרים לא מבוטלים העובדת נהנית במקום העבודה ורוצה להישאר בו על אף המקרה העגום. במקרים אלו, אותם עובדות פשוט מעוניינת שההטרדות המיניות יפסקו קליל, ולהמשיך בחייהן בצורה רגילה. הדבר אומנם מפתיע, אך ניתן להבין את הנשים הללו, שכן להן שום אחריות על הדבר, ומעבר להפסקת ההטרדה, הן לא מעוניינות לשנות את חייהן כלל. 

עזיבת מקום עבודה הטרדה מינית

המשך תעסוקה במקום העבודה לאחר הטרדה מינית –  האם הדבר בכלל אפשרי?

התשובה הפשוטה היא כן, ומעבר לכך, זוהי בדיוק מטרתו של החוק למניעת הטרדה מינית. הרציונל מאחורי חקיקת החוק הייתה אכיפה אפקטיבית של נושא ההטרדות המיניות במקום העבודה, כך שהעובדים אשר יעברו על אחד המקרים המנויים בחוק יהיו חשופים לפגיעה, זאת במקום פגיעה במתלוננת אשר הוטרדה. 

כאשר מעסיק פועל בהתאם להוראות החוק, אין כל מניעה שהעובדת תמשיך לעבוד במקום העבודה, שכן זה קובע חובת שימוע בכל מקרה של הטרדה או תלונה, אשר נועד להעמיד את העובד במקום ויעמיד אותו כחשוף בפני תביעות עתידיות.

הבעיה – האידאל לא תמיד מתכתב עם המציאות

לצערנו הרב, לא פעם מעסיקים לא לוקחים את נושא ההטרדות המיניות ברצינות מספקת. לא פעם, בגופים גדולים וקטנים כאחד, לצד טעויות שונות ביישום החוק למניעת הטרדות מיניות, מעסיקים לא מעוניינים לקחת על הנושא במסגרת העבודה, ולעיתים אף מתעלמים מהטרדות מיניות כליל. 

לצד נקודה זו, לא פעם המציאות מוכיחה לנו שעל אף יישום מלא של החוק בצורה נכונה, העבודה מול אדם שהטריד אותך מינית עדיים לא פשוטה, בעיקר לאור העובדה שהעובדת התלוננה כנגד אחד הקולגות.

כאשר לא ניתן עוד להמשיך – הפתרון האופטימלי

כאשר אתן מגיעות למצב בו בשל הטרדה מינית אינכן מסוגלות להמשיך במקום העבודה, החוק מעניק לכן תרופה בעין הפגיעה הכלכלית – פיצויים בגין הטרדה מינית, אשר ניתנים לתביעה הן מהמטריד והן מהמעסיק. 

מדובר על פיצוי אשר ניתן בגין שני אפיקים עיקריים. ראשית, במידה ועזבת את מקום העבודה יכולת ההשתכרות שלך נפגעה משמעותית, מה שמוביל לעילת תביעה נגד המטריד, ובמידה של טיפול לקוי, גם כנגד המעסיק. אפיק שני הינו אפיק עוגמת הנפש, שנגרם לך לאור נטישת מקום העבודה בצורה פתאומית ושאינה רצויה. 

סיכום

אם כן, במידה ונפגעת מהטרדה מינית במקום העבודה, ואינך מצליחה להתגבר על הפגיעה ולהמשיך במקום העבודה כפי שהיה לפני הפגיעה, עומדים לך שני אפיקי פיצוי עיקריים. בעוד נגד המטריד ניתן לתבוע בכל מקרה, נגד המעסיק תקום עילת תביעה מקום שבו זה התרשל בטיפול בהטרדה.

על פרשיית קצב והטרדה מינית בעבודה(פתח בטאב חדש בדפדפן)

ייצוג וייעוץ בעניני זכויות נשים בעבודה(פתח בטאב חדש בדפדפן)

עונש על הטרדה מינית בעבודה(פתח בטאב חדש בדפדפן)

יום האישה – מה נשתנה?(פתח בטאב חדש בדפדפן)

ייצוג בתיקי הטרדה מינית במקום העבודה(פתח בטאב חדש בדפדפן)

הטרדה מינית בעבודה(פתח בטאב חדש בדפדפן)

חוזה עבודה(פתח בטאב חדש בדפדפן)

שתפו:
[addtoany]
מאמרים שעשויים לעניין אותך

מבוא: בתקופות של סכסוכים ועוינות, החברים הפגיעים ביותר בחברה סובלים

קרא עוד »

כאשר אתם מחפשים עורך דין המתאים לצרכיכם, הדבר הראשון שחשוב

קרא עוד »

לפני כל הליך של פיטורים, יש חובה לקיים את שלב

קרא עוד »
לבדיקת היתכנות מהירה ללא כל התחייבות מלא/י את הטופס ושלח/י
לבדיקת היתכנות (ללא התחייבות) השאירו פרטים ונציג משרדנו יחזור אליכם בהקדם
לבדיקת היתכנות (ללא התחייבות) השאירו פרטים ונציג משרדנו יחזור אליכם בהקדם

לפנייה לנציג הווירטואלי החכם שלנו
לחצו כאן

לחץ כאן
צריכים עזרה?
לנציג הווירטואלי של משרדינו:
שלום, איך נוכל לעזור?
דילוג לתוכן