מלאו טופס לחזרה

עונש על הטרדה מינית בעבודה

הטרדה מינית במקום העבודה יכולה להיות מילולית או פיזית והיא יכולה לקרות לכל אחד, ללא קשר למינו או גילו. ישנן צורות רבות של הטרדה מנית. אלו כוללות למשל הערות לא רצויות כלפי גופו של אדם, או מגע בלתי רצוי ובלתי הולם. עונש על הטרדה מינית במקום העבודה יכול להגיע לעד חמש שנות מאסר.

אולם, עונש המאסר המקסימלי ועונש המאסר בפועל עשויים להשתנות בהתאם לנסיבות השונות של כל מקרה. עם זאת, לעיתים, מבצע ההטרדה עשוי להיות מפוטר מעבודתו ולא לסבול מהשלכות נוספות. בכל מקרה, חשוב לזכור שהטרדה מינית הינה עבירה פלילית וגם עוולה אזרחית לכל דבר ויש להתייחס אליה ככזו.

עונש על הטרדה מינית

עונש על הטרדה מינית במקום העבודה

כדי לצמצם במידת האפשר את התופעה של הטרדות מיניות במקום העבודה, מומלץ לוודא שכל העובדים מבינים את משמעותה של הטרדה מינית באמצעות פרסום תקנון למניעת הטרדה מינית.

כמו כן, יש לוודא שהעובדים מכירים גם את העונשים הצפויים להם במקרה כזה.

עונש על הטרדה מינית בעבודה יכול לנוע בין שנתיים לעד חמש שנות מאסר בפועל בהתאם לקריטריונים הבאים:

  • ענישה בסיסית על הטרדה מינית – במקרה של הטרדה מינית העונש המינימאלי עומד על עד שנתיים מאסר.
  • התנכלות על רקע של הטרדה מינית – במקרה שבו אדם מתנכל לאחר על בסיס פגיעה אשר יש לה קשר להטרדה מינית, או על בסיס תלונה שהוגשה בהקשר של הטרדה מינית, דינו עד שלוש שנות מאסר.
  • התנכלות וגם הטרדה מינית – אדם שגם מטריד מינית אדם אחר וגם מתנכל לו צפוי לעונש של עד ארבע שנות מאסר.
  • פרסום תוכן מיני במדיה דיגיטלית – בשנים האחרונות חלה עלייה מתמדת בשימוש ברשתות חברתיות למטרת הפצת חומרים כגון תצלומים, סרטים או הקלטות בעלות תוכן מיני, פעמים רבות כנגד רצונו של אדם ותוך כדי השפלתו וביזויו. עקב כך, המחוקק קבע כי הדין במקרה כזה יעמוד על עד חמש שנות מאסר.

גובה הפיצוי שניתן לקבל בגין הטרדה מינית בעבודה

הטרדה מינית היא לא רק עבירה פלילית אלא גם עוולה אזרחית. החוק קובע כי לנפגעי הטרדה מינית שמורה הזכות להגיש גם תביעה אזרחית על מנת לקבל פיצויים. הגשת תביעה זו אינה מותנית בהגשה מקדימה של תביעה במישור הפלילי.

זאת ועוד, אדם שחווה הטרדה מינית יכול להגיש תביעה אזרחית ללא צורך בהוכחת נזק. כלומר, גם ללא הוכחת נזק נפשי, פיזי או כלכלי, ניתן לקבל פיצוי שעשוי להגיע לסכום של עד 120,000 ש"ח. עם זאת, במקרים שבהם מוכח נזק נפשי או פיזי בהקשר של ההטרדה, הפיצויים המגיעים לנפגע בדרך כלל גבוהים אפילו יותר.

יש לציין כי הפיצויים במקרה של הוכחת נזק, מגיעים לנפגע בנוסף לפיצוי הבסיסי שיכול להגיע כאמור לסך של עד 120 אלף ₪.

עורך דין מומלץ בתחום של הטרדה מינית בעבודה

ישנם עורכי דין רבים אשר מספקים שירותי ייצוג ויעוץ במקרה של הטרדה מינית בעבודה. אולם, חשוב להקפיד על כך שהבחירה של עו"ד דיני עבודה תיעשה על בסיס מקצועיות, ניסיון ומוניטין בתחום של הטרדות מיניות במקום העבודה.

משרד עורכי הדין של אריק שלו ושות' מתהדר בצוות עורכי דין מוכשר, מקצועי ומסור במיוחד. עורך הדין אריק שלו הינו מומחה בתחום של דיני עבודה ואף מעביר הראות בתחום זה במגוון פורומים כגון לשכת עורכי הדין וכן מוסדות ללימודי משפטים.

אז אם חיפשתם/ן עורך דין מומחה בתחום של דיני עבודה בהקשר של הטרדה מינית הגעת למקום הנכון. פנו אלינו עוד היום ונשמח לעמוד לרשותכם.

שתפו:
[addtoany]

מבין ההמלצות של גוגל

לקבלת ייעוץ ללא עלות וללא התחייבות השאירו פרטים:
לבדיקת היתכנות מהירה ללא כל התחייבות מלא/י את הטופס ושלח/י
לבדיקת היתכנות (ללא התחייבות) השאירו פרטים ונציג משרדנו יחזור אליכם בהקדם
לבדיקת היתכנות (ללא התחייבות) השאירו פרטים ונציג משרדנו יחזור אליכם בהקדם

לפנייה לנציג הווירטואלי החכם שלנו
לחצו כאן

לחץ כאן
צריכים עזרה?
לנציג הווירטואלי של משרדינו:
שלום, איך נוכל לעזור?
דילוג לתוכן