מלאו טופס לחזרה

עובד הייטק, על אילו הטבות כדאי לך להתעקש ולהתמקח?

בין הררי ההטבות שתוכל לקבל, לדרוש ואף להתמקח בגינן, מה הן ההטבות הבסיסיות, הנחמדות והמעשירות שאולי כדאי לך לוודא שיהיו בחוזה שלך? כל זאת ועוד, בכתבה הבאה.

האם ניתן להוסיף ימי חופשה (לא משנה הוותק)?
כפי שרבים מאיתנו יודעים, כל עובד במדינת ישראל זכאי ל-12 ימי חופשה על פי חוק חופשה שנתית. אלא אם כן הוא עובד רק 5 ימים בשבוע, ואז מדובר ב-10 ימי חופשה שנתית. זאת, החל מהיום הראשון למשרתו במקום העבודה. פרט נוסף, שלבטח, רבים מאיתנו יודעים, הוא שימי החופשה יכולים לטפס ולהאמיר עם הוותק. אלא שזה תקף למצבים והקשרים, בהם העובד צובר את הוותק באותה החברה, עם הזמן. באם הוא עובר חברה, הוותק שלו לא חייב להירשם, מבחינת המעסיק, בתחילתה של משרתו החדשה במקום העבודה החדש.
ועם זאת, משא ומתן ממולח, מדויק ויעיל עם המעסיק החדש, יכול להסתכם בהוספת ימי חופשה, תוך הדיון על תנאי וסעיפי (והטבות) החוזה. לעתים, ניתן לדרוש זאת גם כתחליף להעלאת שכר. כך, שאמנם זה לא יתבטא בשורת הנטו, ועם זאת, ימי חופשה אכן שווים כסף, וניתן לעשות איתם המון – וגם למעסיק קל לתת אותה.

איך משתמשים בהטבת רכב על מנת להגדיל את הברוטו?

הטבת רכב זה נחמד. יש שיגידו, שהיא פחות משתלמת מבעבר, לאחר עליית שווי המס על רכבי הליסינג. ועם זאת, בהינתן הרצון לוותר על רכב, אפשר לבדוק אם עלות הליסינג שלו יכולה להתווסף לברוטו של שורת המשכורת, או לא. יכול מאוד להיות שמדובר בהטבה שקל וכדאי לוודא אותה. כי אם סכום הליסינג מתווסף, זה יכול להאמיר את סכום הפרשות הפנסיה, לתרום לחיסכון בתשלומי מס, להציג שכר ברוטו גבוה יותר וכן הלאה. כך שאם יש אפשרות לקבל הטבת רכב, אפשר לבדוק אם יש אפשרות לוותר עליה ובמקום זאת להוסיף את עלותה לשכר הברוטו. או לחילופין, לעשות בה שימוש – ועם זאת, לבקש מספר הרחבות ושינויים עבורה, על מנת שתתאים יותר לרצונות ולצרכים.

איך שולטים מה יופרש לפנסיה?
מה לגבי ביטוח פנסיוני? ובכן, ישנו צו הרחבה מקיף במשק לפי חוק הסכמים קיבוציים. לפיו, מעסיק מתבקש להפריש ביטוח פנסיוני (או בשם אחר: ביטוח מנהלים), לכל עובד, החל ממלאת 6 חודשים ליום תחילת עבודת העובד. ואם לעובד כבר יש ביטוח פנסיוני, אזי שהדרישה חלה על מועד תחילת עבודתו של העובד בחברה, עוד ביום הראשון. יש להגיד, שגודל ההפרשה מתבסס על מבנה שכר. ישנם חלקים בשכר שלא יופרש מהם סכום לפנסיה. לרבות בונוס. במקרה זה, יש לציין, שחברת ההייטק יכולה להגדיר (באופן ארגוני קולקטיבי) שאחוז מסוים מהשכר ייחשב לשכר בסיס. במקרה זה, שכר יוחל עליו ניכוי פנסיה. ואחוז אחר, אשר נקרא "הוצאות נלוות". על שיעור זה מהשכר לא יחולו ניכויי פנסיה. אם רוצים לשנות את החלוקה, מסיבה כזו או אחרת, ניתן לדון על זה עם חברת ההייטק.

איך משפיעים על תנאי קבלת דמי פיצויים?

סעיף 14 יכול להיות הטבה די מעניינת. מצד אחד, הוא יכול להעניק "יציבות", ומצד אחד הוא יכול להתבטא בסכום פיצויים נמוך מאשר היה ניתן לקבל לולא תוספתו להסכם העבודה. אנו נסביר. מדובר בתיקון לחוק פיצויי הפיטורין. החוק מציין כי עובד זכאי לקבל כספי פיצויים בכל מיני נסיבות. לרבות:
בעת פיטורין ביוזמת מעסיק
בעת הגעה לגיל פרישה
או בעת פטירה
אך לא: כאשר עוזב מיוזמתו.
ובכן, סעיף 14 מאפשר לעובד לקבל פיצויים גם כשהוא עוזב מיוזמתו. אך יש לזה סייג. נגדיר: גובה הפיצוי מחושב ככפל מספר השנים (וותק במקום העבודה) בגובה השכר האחרון שהעובד קיבל. אם העובד התחיל עם משכורת התחלתית של 10,000, עד 10 שנים, וקיבל משכורת אחרונה של 100,000 ₪, איך נחשב זאת?
10,000 ₪ כפל עשר שנות וותק?
או 100,000 ₪ כפל עשר שנות וותק?
ובכן, במצב רגיל, האפשרות השנייה היא זו שתילקח. ועם זאת, תוך הפעלת סעיף 14, החישוב לא בהכרח יתרחש כך. ניתן להתייעץ עם עורך דין המתמחה בתחום זה של דיני עבודה, על מנת לקבל את התמונה המלאה על תיקון 14, ובכלל על דרכי החישוב המעורבות עימו.

האם ישנה קרן השתלמות?

לבסוף, נציין את עניין קרנות ההשתלמות. בשורה התחתונה, מומלץ לבדוק באם חוזה ההעסקה כולל קרן השתלמות. באם לא, אזי לבדוק אם ניתן לצרף קרן שכזו לתנאי ההעסקה. שכן, אין אפשרות (אלא אם כן ישנו את זה בעתיד), לפתוח קרן השתלמות באופן עצמאי, לפחות מתוך מעמד שכיר. לקבלת פרטים נוספות אודות הטבה זו, או כל הטבה אחרת שהזכרנו כאן, ואף ייעוץ ראשוני במיקוח או מימוש זכויות הקשורות לכל המתואר לעיל, ניתן ליצור קשר עם משרדנו. משרדנו בעל רקורד מוכח של הצלחות, מייעץ ללקוחות ומייצגם מעל 2 עשורים, ומחזיק בדירוג BDI כאחד ממשרדי עריכת הדין המומלצים.

מעבר לכל הזכויות האלו ישנה הטבה מאוד מקובלת בחברות היי טק והיא קבלת אופציות לרכישת מניות של החברה המעסיקה. מה התנאים של הסכמי העבודה המקובלים לקבלת אופציות. איזה סוג של אופציות, מה מועד המימוש המקובל ישנן שאלות רבות העולות בעניין זה ולא זוכות לתשובה. למותר לציין, כי על בסיס שאלות אלו היו סכסוכים, תביעות והסכמים שמבוצעים לרוב תחת הסכמי סודיות.

קרן השתלמות(פתח בטאב חדש בדפדפן)

ייצוג עובדי הייטק(פתח בטאב חדש בדפדפן)

מימוש זכויות רפואיות(פתח בטאב חדש בדפדפן)

אחזקת רכב(פתח בטאב חדש בדפדפן)

ניידות וגודל רכב(פתח בטאב חדש בדפדפן)

חוק שוויון ההזדמנויות בעבודה התשמ"ח 1988(פתח בטאב חדש בדפדפן)

אפליה במודעות דרושים(פתח בטאב חדש בדפדפן)

שתפו:
[addtoany]
מאמרים שעשויים לעניין אותך

מבוא: בתקופות של סכסוכים ועוינות, החברים הפגיעים ביותר בחברה סובלים

קרא עוד »

כאשר אתם מחפשים עורך דין המתאים לצרכיכם, הדבר הראשון שחשוב

קרא עוד »

לפני כל הליך של פיטורים, יש חובה לקיים את שלב

קרא עוד »
לבדיקת היתכנות מהירה ללא כל התחייבות מלא/י את הטופס ושלח/י
לבדיקת היתכנות (ללא התחייבות) השאירו פרטים ונציג משרדנו יחזור אליכם בהקדם
לבדיקת היתכנות (ללא התחייבות) השאירו פרטים ונציג משרדנו יחזור אליכם בהקדם

לפנייה לנציג הווירטואלי החכם שלנו
לחצו כאן

לחץ כאן
צריכים עזרה?
לנציג הווירטואלי של משרדינו:
שלום, איך נוכל לעזור?
דילוג לתוכן