מלאו טופס לחזרה

ייצוג בסכסוכים עסקיים

בתחילת הדרך הכל טוב, יש ירח דבש והכוכבים מנצנצים. אלא שאז, מישהו קיבל רעיון לעשות דברים "בדרך שלו", ואולי זה לא התקבל כמו שצריך. מפה לשם, ישנן אי הסכמות, סכסוכים, ואף רגשות גואים. כאשר נדמה שקול ההיגיון, הרציונל והאמת לא פותר את העניין (כי לא מקשיבים לו) ויש צורך לערב ערכאות משפטיות, ייצוג בסכסוכים עסקיים בא לעזרה.

מה מהותם של סכסוכים עסקיים?

סכסוכים עסקיים יכולים להתרחש בין כל בני ברית לעסקה נתונה. יכול מאוד להיות שזה נובע בעקבות התנהלות לא ישירה, ניצול סמכויות לרעה, פעילות שמחוץ להסכמות או למקובל בתחום, אי עמידה במוסכמות, אי עמידה ביעדים ובמשימות או בהתחייבויות, אי סיפוק התמורה המוסכמת וכיוצא בזה. כמובן, צריך שניים עבור טנגו, וזה שצד אחד לא מתנהג "כראוי" לא בהכרח אומר שישנו סכסוך. רק כאשר צד אחד מבקש לאכוף מוסכמות גם עבור הצד השני, הרי שיש מקום עבור ייצוג בסכסוכים עסקיים.

במה על עורך דין המתמחה בייצוג בסכסוכים עסקיים להתמחות (בין היתר)?

כדי להציע ייצוג בסכסוכים עסקיים, על בעל מקצוע להיות בקיא בדיני מסחר, חברות, התנהלות עסקית וחשבונאית, בעל יכולת ניתוח לסכסוכים עסקיים, יכולת אבחון וזיהוי עוולות ומחדלים, הערכת נזקים (ברמה כלכלית ומשפטית) ולבנות אסטרטגיה משפטית וחשבונאית מדויקת, מועילה ויעילה. תוצאתו של ייצוג בסכסוכים עסקיים היא אכיפה של הסכמות מקוריות ורלוונטיות, קבלת פיצויים על הפרתן או הבאת הצד השני לכדי הבנה לאחריותו בנידון ועידודו לקחת אחריות לגבי זה.

לאן נתיב של ייצוג בסכסוכים עסקיים יכול ללכת?

על כן, במסגרת סכסוכים עסקיים אנחנו יכולים לראות שני נתיבי פעולה:

  1. ראשית, להיות חכם. לא בהכרח צודק. וזה אומר, לא לדבר מקול הפחד, קול ה-"עשו לי, שתו לי", אלא הקול שמבין ויודע מה נכון לעשות עכשיו, לטובת כולם. גם אם זה אומר לוותר על "אי צדק", או "עוולות" נתפשות "מהצד השני".
  2. לפעול בהתאם להוראות החוק ולפעול בעוצמה יעילה אל מול הגורמים המפרים לטובת הבאת תוצאות ללקוח, יהיו אשר יהיו כמבוקשו.

מה מטרתו של ייצוג בסכסוכים עסקיים?

על כן, מדובר בדרך הרכות והנחמדות או דרך האגרסיה נטולת הפשרות. כאשר המטרה המאחדת בין שתי הדרכים היא להביא תוצאות במסגרת ייצוג בסכסוכים עסקיים, ולפתור אותם גם מבלי לעבור בבתי המשפט. אך באם מתבקש לעבור בבתי המשפט ולהביא את המלחמה למגרש המשחקים, על עורכי הדין המעורבים לדעת כיצד לעסוק בסכסוכים עסקיים ומסחריים ולהניב תוצאה ברורה ומכרעת.  הדרך הטובה ביותר, היא כמובן לשמוע את קול האמת מלכתחילה ועל פי כן להימנע מסכסוכך. כאשר כל הצדדים מכירים באמת מלכתחילה, אין סכסוכך. ובכך, לעורכי הדין המעורבים יש עבודה קלה יותר, ואין התנגדות משום צעד והתהליך יכול להגיע להשלמתו באופן יעיל יותר.

למעשה, מלכתחילה ניתן להגדיר מנגנון ליישוב סכסוכים עסקיים במסגרת חוזה שותפות או העסקה. ובכך ניתן לקבל שירותי ייצוג בסכסוכים עסקיים מבלי שיהיה סכסוך בפועל. אלא מתוך הנחת תשתית יעילה לפתרון סכסוכים, אשר נוסחה בידי עורך דין המתמחה בכך. ובכך מונחים קווי יסוד להכרעת סכסוכים, והצדדים מבינים מה עליהם לעשות כדי להגיע להכרעה.

כיצד משרדנו יכול לעזור?

במידה ואין הכרעה, ניתן כמובן ללכת בהליך בוררות או גישור, אצל עורך דין המתמחה ביישובם של סכסוכים עסקיים. באם ההליך נעשה כמו שצריך, אפשר שיימצא פתרון מניח דעת תוך מספר מפגשים. היתרון בגישה זו הוא כמובן היכולת לפתור ולהכריע את הסכסוך מבלי לערב בתי משפט. באם הסוגייה לא נפתרה, בתי המשפט נותרו כאופציה. במקרה זה, עורך דין המתמחה בייצוג בסכסוכים עסקיים יכול לקחת אחריות על הליווי המשפטי, וכל מה שצריך כדי להשלים את התהליך. באופן עקרוני, יש שימליצו להימנע מבתי המשפט כדי להימנע מעלויות מיותרות וכיוצא בזה. ועם זאת, אם כן נבחרה האופציה של התדיינות בבתי משפט, הרי שכדאי להצטייד בעזרתו ובשירותיו של עורך דין המתמחה בנושא כהוגן.

משרדנו מייעץ ומייצג לקוחות מעל ל-20 שנה, ומחזיק ברקורד הצלחות בתחומים שונים. יתרה מכך, משרדנו דורג בדירוג BDI כאחד ממשרדי עריכת הדין המומלצים ביותר. ניתן לפנות אלינו, ואף להגיע למפגש ראשוני ללא התחייבות.

זכות השביתה(פתח בטאב חדש בדפדפן)

סכסוך עבודה בנמלים(פתח בטאב חדש בדפדפן)

ליטיגציה אזרחית עסקית(פתח בטאב חדש בדפדפן)

ייצוג תובעים ונתבעים בתביעות כספיות(פתח בטאב חדש בדפדפן)

הגבלת עיסוק – מקרים שונים(פתח בטאב חדש בדפדפן)

שתפו:
[addtoany]

מבין ההמלצות של גוגל

לקבלת ייעוץ ללא עלות וללא התחייבות השאירו פרטים:
לבדיקת היתכנות מהירה ללא כל התחייבות מלא/י את הטופס ושלח/י
לבדיקת היתכנות (ללא התחייבות) השאירו פרטים ונציג משרדנו יחזור אליכם בהקדם
לבדיקת היתכנות (ללא התחייבות) השאירו פרטים ונציג משרדנו יחזור אליכם בהקדם

לפנייה לנציג הווירטואלי החכם שלנו
לחצו כאן

לחץ כאן
צריכים עזרה?
לנציג הווירטואלי של משרדינו:
שלום, איך נוכל לעזור?
דילוג לתוכן