מלאו טופס לחזרה

אפליה בעבודה

אפליה בעבודה היא עבירה על החוק ויכולה לזכות את העובד בעילה לפיצויים ואף קבלה מחודשת למקום העבודה ממנו לא הייתה הזדמנות "הוגנת" להישאר / להתקבל עקב אותה אפליה. למעשה, כל התייחסות שונה לאדם על בסיס נתונים סוציאליים לרבות מעמד אישי, הריון (או של בת זוג), גזע, מין, נטייה מינית, סטטוס הורות, דת, גיל, ארץ מוצא, שירות מילואים, השקפה פוליטית ודת נחשבת כאפליה אסורה.

מה הסיפור של אפליה בעבודה?

ישנו חוק של ממש האוסר להפלות אנשים במעמד קבלה לעבודה, במעמד הסדרי תנאי עבודה, במעמד קידומים בעבודה, במעמד פיטורי עבודה, הוצאות להכשרות והשתלמויות וגם בנוגע לתנאי פרישה. אפליה בעבודה אסורה על פי חוק גם בהקשר לזו הנובעת מאמונות הקשורות ליכולתו של עובד לבצע עבודה. ולא רק בסיס זו הנוגעת לשנאה או לזו הנוגעת להתנגדות לאדם על בסיס רקע מסוים המגיע ממנו או איתו למקום העבודה. לדוגמה, אם מעסיק מחליט שלא להעסיק עובד על בסיס מוצאו כיוון שחושב שלא יסתדר עם קהל לקוחות אשר יעדיף לקבל שירות מלאום אחר, הרי שאפשר לזהות זאת כמקרה אפליה בעבודה. גם אם לא מדובר בהעדפה אישית של המעסיק.

מה אומר החוק על אפליה בעבודה?

החוק מגן על ספקטרום רחב של כותרים ואוכלוסיות, לרבות בעלי מוגבלויות, בני מועטים, מבוגרים, נשים וכיוצא בזה. אחד הנושאים המדוברים, בעניין אפליה בעבודה, הוא כמובן אפליית נשים בתחום העבודה. ניתן לדון בתחום זה במגוון התנהגויות שאינן מותרות על פי חוק אך מעסיק לא בהכרח יידע שהן אסורות, כמו לדוגמה שאלות הקשורות לתכנון משפחה, היריון, נכונות לטיפולי פוריות וכיוצא בזה.

חוק "שכר שווה לעובד ולעובדת", אוסר על הענקת שכר אחד לעובד במגדר אחד ושכר אחר לעובדת במגדר שונה, כאשר הם מועסקים במשרדה שוות ערך אצל אותו מעסיק. על כן, מדובר בתנאים, סייגים וניואנסים שונים שניתן לחקור, אולי בעזרת ובתמיכת עורך דין מומחה המתמחה בדיני אפליה במקום העבודה כדי לזהות באם התרחשה אפליה לפי ראות עיני החוק ומה ניתן לעשות בנוגע לזה מבחינה משפטית. למשרדנו רקורד מוכח ואף פרסומים בעיתונות על אי אילו הצלחות משפטיות במסגרת סכסוכים במקום העבודה. ניתן ליצור עימנו קשר לפרטים נוספים.

איזו הגנה יש "לאנשים עם מוגבלויות"?

מעל חוק שוויון הזדמנויות בעבודה, בעלי מוגבלויות נהנים גם מהגנה מפני אפליה בעבודה יתר על כן גם בעזרת "חוק שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות", שמטרתו לתמוך בזכותם להשתתפות פעילה ושוויונית בחברה, תוך התחשבות ומתן מענה בצרכים מיוחדים. במסגרת חוק זה, ישנו איסור על אפליית בעלי מוגבלויות וחיוב מעסיקים לבצע התאמות עבור עובד (באספקטים שונים) כל עוד מדובר בהתאמה שאינה מהווה נטל בלתי סביר על פי פרמטרים מסוימים.

ישנם מקרים בהם ניתן להבחין בין עובדים שונים, בהתבסס על מושג הנקרא "שונות רלוונטית"; במקרים אלו אין בהכרח מדובר על אפליה בעבודה. ניתן ליצור עימנו קשר כדי להתייעץ ולבדוק מה דעתנו ובאיזה מקרה מדובר ומה אומר החוק, לפרשנותנו בעניין זה. משרדנו פעיל כשני עשורים וקיבל דירוג BDI כאחד ממשרדי עריכת הדין המומלצים ביותר.

אושרה הצעת חוק להרחבת חוק שיוויון ההזדמנויות בעבודה(פתח בטאב חדש בדפדפן)

עובדי קבלן(פתח בטאב חדש בדפדפן)

אפליה מחמת גיל בשוק העבודה(פתח בטאב חדש בדפדפן)

<strong>תביעות אפליה בעבודה</strong>(פתח בטאב חדש בדפדפן)

אפליה במודעות דרושים(פתח בטאב חדש בדפדפן)

שתפו:
[addtoany]
מאמרים שעשויים לעניין אותך

מבוא: בתקופות של סכסוכים ועוינות, החברים הפגיעים ביותר בחברה סובלים

קרא עוד »

כאשר אתם מחפשים עורך דין המתאים לצרכיכם, הדבר הראשון שחשוב

קרא עוד »

לפני כל הליך של פיטורים, יש חובה לקיים את שלב

קרא עוד »
לבדיקת היתכנות מהירה ללא כל התחייבות מלא/י את הטופס ושלח/י
לבדיקת היתכנות (ללא התחייבות) השאירו פרטים ונציג משרדנו יחזור אליכם בהקדם
לבדיקת היתכנות (ללא התחייבות) השאירו פרטים ונציג משרדנו יחזור אליכם בהקדם

לפנייה לנציג הווירטואלי החכם שלנו
לחצו כאן

לחץ כאן
צריכים עזרה?
לנציג הווירטואלי של משרדינו:
שלום, איך נוכל לעזור?
דילוג לתוכן