מלאו טופס לחזרה

זכויות עובדים בפירוק ובפשיטת רגל של מעסיק – תקופת הקורונה

עסקים רבים מוצאים עצמם בימים אלו מול התחייבויות משמעותיות למשכירים ולספקים של סחורה אשר בפועל בשל המצב אין באפשרותם להפעיל את העסק ולמכור את הסחורה. מצב זה עשוי מהר מאוד להכניס רבים מהספקים למצב של חדלות פירעון אשר יוביל לפיטורי עובדים. מה יעשו העובדים ביום שאחרי?

ביטוח עובדים בפשיטת רגל ובפירוק – 2020 

מדי שבוע במדינת ישראל נסגרים בקירוב לשמונה מאות וחמישים בתי עסק. במהלך השנה האחרונה, נסגרו בשיעור של כארבעים וחמישה אלף בתי עסק, מחצית מהם נסגרו בשל אי כדאיות כלכלית, עשרים אחוז מהם נסגרו מפאת קושי בתזרים ובשיעור של שלושים אחוז נסגרו בשל טעות בהחלטות עסקית.

זכויות עובדים בפירוק ובפשיטת רגל

ברם, לצד הסבת הנזק לעובדים, מוענק להם על פי חוק הרבה זכויות. התחום של ביטוח של זכויות עובד בפירוק או בפשיטת רגל מוסדר בחוק המוסד לביטוח לאומי.

באם הנכם עובדים שכירים, אשר המקום עבודה שבו הועסקתם התפרק או לחלופין פשט את הרגל, הנכם זכאים לשכר עבודה וכן לפיצויי פיטורין אשר המעסיק שלכם נותר חייב לכם, ע דלמרב הגמלה אשר נתונה על פי חוק.

בנוסף לכך, הנכם זכאים כי המוסד לביטוח לאומי יעביר הון אל קרן הפנסיה שלכם, אשר לא הופקד בה הסכום המתבקש באמצעות המעסיק שלכם.

מי הוא זה אשר זכאי לגמלה?

 בחוק של המוסד לביטוח לאומי נקבע, כי תוענק לעובד גמלה מטעמו במצבים שלהלן:

  • הוענק צו של פירוק שותפות בהתאם לפקודה של שותפויות.
  • המעסיק שלכם הוכרז כפושט רגל, בהתאם לפקודת פשיטת רגל, או לחלופין במידה והלך מן העולם המעסיק שלכם ונמסר אל מולו צו של ניהול עיזבון בפשיטת רגל.
  • הוענק צו בהתאם לחוק חברות לפירוק של חברה, אגודה או שותפות, אשר הוקמה בהתאם לחוק העות'מאני על אגודה והינו פירוק אשר בוצע מטעם בית משפט או לחלופין בהשגחה שלו.

שיעור של סך הגמלה

נקבע על פי החוק של המוסד לביטוח לאומי, כי סך הגמלה אשר תוענק לכם יהיה סך של שכר עבודה ופיצויי פיטורין אשר המעסיק חייב לכם. במידה ואל מול המעסיק שלכם הוגש צו של פשיטת רגל או של פירוק – מרב הגמלה תהיה על סך של שלושה עשר פעמים סכום אלמנטרי. בשל שכר של עבודה ופיצוי פיטורין, יש הקשר על פי חוק גם לגמלה. 

בשל חוסר העברה של הפרשה לקופת גמל. סך זה יוענק ישרות לקופת הגמל שלכם עד למירב של פעמים השכר הממוצע אשר בשוק.

הפרוצדורה של הגשה של תביעה

את התביעה לגמלה נדרש לתת אל ביטוח לאומי, לנאמן או לחלופין למפרק, על מסמך של תביעה לתשלום חוב של שכר עבודה, וכן של פיצויי פיטורין רק מקור, בהוספה של טופס להוכחה של חוב.

מרכיבים של שכר לשם שיפוי שכר עבודה

  • משכורת בסיסית, שעות נוספות, פרמיה, עמלות, מענקים, תוספת מאמץ, תוספת מחלקתית ותוספת מקצועית.
  • שכר של עבודה שיילקח בחשבון לשם חישוב של גמלה לא יפחת משכר המינימום המגיע לכם על פי היקף המשרה.

משרדנו מייצג בתביעות פירוק ופשיטות רגל, משרדנו מייצג עובדים בהגשת בקשות פירוק ופשיטות רגל של מעסיקים. כמו כן, משרדנו מייצג בהגשות של תביעות חוב ובמידת הצורך בהגשת ערעור על החלטה בתביעת חוב.

ניתן לפנות למשרדנו דרך האתר ולפרט ככל שניתן את הצורך. כמו כן, ניתן ליצור קשר עם משרדנו בטל' 073-2505300. 

שתפו:
[addtoany]

מבין ההמלצות של גוגל

לקבלת ייעוץ ללא עלות וללא התחייבות השאירו פרטים:
לבדיקת היתכנות מהירה ללא כל התחייבות מלא/י את הטופס ושלח/י
לבדיקת היתכנות (ללא התחייבות) השאירו פרטים ונציג משרדנו יחזור אליכם בהקדם
לבדיקת היתכנות (ללא התחייבות) השאירו פרטים ונציג משרדנו יחזור אליכם בהקדם

לפנייה לנציג הווירטואלי החכם שלנו
לחצו כאן

לחץ כאן
צריכים עזרה?
לנציג הווירטואלי של משרדינו:
שלום, איך נוכל לעזור?
דילוג לתוכן