הליכי חדלות פירעון

העובד בהליכי חדלות פירעון

ההגדרה על פי המחוקק לחברה חדלת פירעון הינה חברה אשר בה מתקיים אחד מהמצבים הבאים:

1. החברה לא מקיימת צו שיפוטי כלשהו.
  2. לחברה חוב של חמישה שקלים ויותר לנושה כלשהו ואינה משלמת תוך 21 יום מיום הדרישה.
  3. בית המשפט החליט כי החברה אינה מסוגלת לפרוע חובותיה.

כאשר חברה מגיעה למצב של חדלות פירעון מסחרית ומאזנית יוכלו הנושים לפתוח כנגדה הליכי פשיטת רגל או פירוק.

גם עובדי חברה אשר שכר עבודתם, וזכויותיהן הסוציאליות לא שולמו יוכלו לנקוט בהליכי הגשת בקשת פירוק. הגשת הפירוק אפשרי כאשר קיים צו הכרזה על פושט רגל, צו שניתן לפי פקודת החברות לפירוק, צו לפירוק שותפות, צו לפירוק אגודה שיתופית וצו לפירוק עמותה.

בקשת פירוק לא תתקבל בהכרח באופן אוטומטי ויש באפשרות החברה לבקש צו הקפאת הליכים למשך עד תשעה חודשים, אשר מאפשר לחברה לפתוח בתכנית הבראה, הצעת פשרה או הסדר לחובותיה. במידה ולא יאושר הצו, ימשיך הכונס הרשמי בהליכי הפירוק וימנה לחברה מפרק זמני.

כאשר חברה נמצאת בפירוק בדרך כלל יהיה לה חוב כלפי העובדים בגין משכורות ותנאים סוציאלים שלא שולמו. העובדים שנפגעו יהיו זכאים לקבל גימלה מהביטוח הלאומי בגין שכר עבודה, משכורת, שעות נוספות דמי הבראה, חופשה, נסיעות ופיצויי פיטורין. הגימלה המירבית לה זכאי העובד לא תעלה על סך של השכר הממוצע במשק כפול עשר. את תביעת החוב יש להגיש למפרק.

בשל הנסיבות המיוחדות הדרושות על מנת לקבל גמלה מהביטוח הלאומי כתוצאה מחדלות פירעון מומלץ לגשת לייצוג משפטי לצורך הגשת תביעת חוב לביטוח הלאומי .

למשרדינו ניסיון רב בתחום ונשמח לענות לשאלות ולעמוד לרשותך לייעוץ משפטי פרטני בפגישה.