מלאו טופס לחזרה

פיטורים בנצרת עלית

לאחר שראש העיר הקודם של נצרת הודח. החליט ראש העיר החדש ,רונן פלוט, לפטר 150 עובדים בעייריה ולשלוח להם מכתבי פיטורים. כיצד פיטורי עובדים משפיעה על רשויות המקומיות? במאמר הבא.

לאחר שראש העיר הקודם של נצרת הודח לאחר שהורשע בקבלת שוחד. החליט ראש העיר החדש ,רונן פלוט, לפטר 150 עובדים בעייריה ולשלוח להם מכתבי פיטורים בגלל בעקבות מצבה הקשה של העיירה.

עיירית נצרת עלית נמצאת בגרעון עמוק של מיליוני שקלים. ראש העיר החדש מנסה לאושש את קופת העיריית על ידי צמצום עלויות ושינוי מצבת העובדים בעייריה. אך האם פיטורים של 150 עובדים באמת יסייעו לתקן את מצבת העובדים? האם פיטורי עובדים המוניים באמת עוזרים לחברות?

פיטורים בחברות גדולות מול פיטורים בחברות קטנות

ישנן מפעלים קטנים אשר מייצרים מוצרי תעשייה או ביגוד וכאשר מפעל ייצור עובר למדינה אחרת עולה הצורך לפטר עובדים לאחר שנמצאו עובדים מיומנים וזולים יותר. אך כאשר מדובר בחברות גדולות אשר מבצעות פיטורים רוחביים בחברה לשם התייעלות כספית, ההחלטה לא תמיד נובעת מחסכון בעלויות תפעול אלא חסכון בתקציב החברה.

חברות ואף עייריות כמו העיר נצרת עלית מחליטים לבצע פיטורי עובדים כדאי לשדר התייעלות כלפי המשקיעים והבעלים. התייעלות זו מסייעת להציג למשקיעים תמונת התייעלות טובה. אך האם פיטורי עובדים באמת מסייעת בצורה ניכרת על חסכון בעלויות? התשובה על כך מורכבת.

פיטורים – חסכון בעלויות?

בחברות הייטק פיטורי עובדים יכול להיות משמעותי כאשר מדובר בחברות הייטק קטנות וכל אדם נוסף יכול לייעל או להעיב על תפקוד החברה. לעומת זאת בחברות גדולות של אלפי עובדים כל עובד יש תפקיד שונה עם שכר שונה ויחד עלות העסקת העובדים יכולה להיות כבדה.

במידה ופיטורי עובדים של 150 עובדים המרוויחים 7000 ש"ח בחודש יכול לחסוך לחברה מיליון שקל בחודש ו-12 מיליון ש"ח בשנה. עובדה זו אכן מאששת את העובדה כי פיטורי עובדים אכן מסייעת בהוזלת עלויות. אך יש לזכור כי בעת פיטורי עובדים הקרובים לגיל הפרישה יש לדאוג להם להסבה מקצועית ולבצע את תהליך הפיטורים בצורה הדרגתית שתקל ככל הניתן על העובדים המפוטרים.

שתפו:
[addtoany]

מבין ההמלצות של גוגל

לקבלת ייעוץ ללא עלות וללא התחייבות השאירו פרטים:
לבדיקת היתכנות מהירה ללא כל התחייבות מלא/י את הטופס ושלח/י
לבדיקת היתכנות (ללא התחייבות) השאירו פרטים ונציג משרדנו יחזור אליכם בהקדם
לבדיקת היתכנות (ללא התחייבות) השאירו פרטים ונציג משרדנו יחזור אליכם בהקדם

לפנייה לנציג הווירטואלי החכם שלנו
לחצו כאן

לחץ כאן
צריכים עזרה?
לנציג הווירטואלי של משרדינו:
שלום, איך נוכל לעזור?
דילוג לתוכן