מלאו טופס לחזרה

פסק דין פיצוי לעובדי מחסני חשמל

180,000 ש"ח פיצויי בשל סיכול ניסיונות התאגדות

בית הדין הארצי החליט לשפוט בחומרה את נסיונותיה של הנהלת חברת אלקטרה לסכל נסיון התארגנות של עובדי מחסני חשמל שבבעלותה.

מאבקם של עובדי רשת "מחסני חשמל", השייכת לקבוצת אלקטרה, נמשך כבר למעלה משנתיים. במהלך כל התקופה נסיונותיהם של העובדים לגבש ועד ולנהל משא ומתן קיבוצי נתקלו בסירוב מוחלט מצד הנהלת החברה.

בנימוקיה של הנהלת חברת אלקטרה באשר לסירובה של להכיר בהסתדרות כארגון עובדים יציג, טענה החברה, כי לא ניתן להתייחס למחסני חשמל בכיחידה עצמאית משום שהיא שייכת לקבוצת אלקטרה הכוללת גם את ביג סנסור ואת שקם אלקטריק ולכן לא השיגו העובדים את הרוב הדרוש על מנת להקים ועד עובדים יציג.

בפסק דין תקדימי פסל בית הדין את טענתם וקבע כי במקום בו אין ארגון יציג, תהיה הגדרה גמישה ומקלה של גודל יחידת המיקוח, כלומר ניתן יהיה להתארגן בעזרת פחות מהקולות המתחייבים לפי חוק.

פסק הדין השני שניתן לאחרונה והעניק רוח גבית לפועלם של עובדי מחסני חשמל, התבסס על פסק דין פלאפון, בו נקבע כי מעביד אינו רשאי לצאת נגד מהלך התארגנות ראשוני של עובדיו, אם במישרין ואם בעקיפין. על סמך פסק דין זה, קבע בית הדין כי חלו נסיונות ברורים וחד משמעיים לסכל את ההתארגנות הראשונית של עובדי רשת "מחסני חשמל" על ידי הנהלת חברת "אלטקרה".

מפסק הדין אף עולה כי החברה הפעילה לחץ כבד על יוזם ההתארגנות, תוך איומים מפורשים על מקום עבודתו, על עתידו התעסוקתי ועל משפחתו. כמו כן ניסתה הנהלת החברה לשחד את היוזם בעזרת הבטחות וקידום. אי לכך, פסק בית הדין בצעד מרתיע כלפי מעסיקים המעוניינים לסכל התארגנות, להעניק לעובדי מחסני חשמל פיצוי המגיע כמעט לרף העליון הקבוע בחוק הסכמים קיבוציים 1957.

הפיצוי שנפסק לעובדים עומד על 180,000 ש"ח שיחולקו באופן שווה בין העובדים.

שתפו:
[addtoany]

מבין ההמלצות של גוגל

לקבלת ייעוץ ללא עלות וללא התחייבות השאירו פרטים:
לבדיקת היתכנות מהירה ללא כל התחייבות מלא/י את הטופס ושלח/י
לבדיקת היתכנות (ללא התחייבות) השאירו פרטים ונציג משרדנו יחזור אליכם בהקדם
לבדיקת היתכנות (ללא התחייבות) השאירו פרטים ונציג משרדנו יחזור אליכם בהקדם

לפנייה לנציג הווירטואלי החכם שלנו
לחצו כאן

לחץ כאן
צריכים עזרה?
לנציג הווירטואלי של משרדינו:
שלום, איך נוכל לעזור?
דילוג לתוכן