מלאו טופס לחזרה

זכויות סוציאליות בעבודה

תביעת זכויות סוציאליות בגין תקופת עבודה - אי הפרשה לפנסיה, אי תשלום פיצויים וכו'

למשרדנו ניסיון רב בייצוג עובדים בבית הדין לעבודה בתביעה לקבלת זכויות סוציאליות.

תביעת זכויות סוציאליות בגין תקופת עבודה

יש אומרים שלזכויות סוציאליות לא מוענק יחס ראוי מהמדינה ומהמעסיקים במשק, חרף העובדה שהן מהוות חלק בלתי נפרד מהתמורה הניתנת בגין עבודה. מטרת הזכויות בין השאר לכסות את צרכיו של העובד בעת בה לא יוכל לעבוד. כמו למשל – הפרשה עבור גמלה של פנסיה, ימי מחלה, פיצויי פיטורין, ואף ימי חופשה. מקור הכשל בין השאר הינו שדווקא השכר הקובע, ממנו מורכבים התשלומים עבור זכויות סוציאליות – לא קבוע, הוא משתנה מתחום אל תחום, ממעביד אל מעביד ואף מן עובד אל עובד. מנעד רב של הגדרות וגם כל מיני כינויים מחריגים חלק רב מהתשלומים בתלוש השכר. במציאות של היום אפשר לזהות כמעט בכל תלוש של שכר אלמנטים כאלו – כל מיני עמלות, צירוף של כושר, בונוס, שכר של תמיכה וכן צירוף של ניהול וכיוצא בזה למאגר זה מצטרפים בדרך כלל אף תשלומים פיקטיביים גבוהים למען הוצאות של נסיעה וכן מכונית.

המצב הינו שכאשר מוענק בידכם ברוטו רב, אך השכר הקובע הינו אך ורק מחצית מן ההכנסה שלכם ברוטו וגם למטה מזאת. במידה והנכם עובדים במהלך המון שעות נוספות, ההבדל בין הכנסה ברוטו לבין השכר הקובע לשם הפרשה של זכויות סוציאליות רב הן למעלה מכך. זו היא עלות אשר נגבית מכם כאשר הנכם מגיעים לממש את הזכויות הסוציאליות שלכם ומוצאים כי השכר שלכם מועט ממה שהרווחתם הלכה למעשה בעת בה עבדתם.

אי הפרשה לפנסיה

צו הרחבה עבור ביטוח פנסיוני כוללני משנת 2008, הטיל על כל מעביד את הדרישה לבצע ביטוח של פנסיה עבורכם, למי אשר מבינכם שלא קיים לו הסדר של פנסיה מטיב שונה והלה מכוח חוזה אישי או לחלופין הסכם קיבוצי. במסגרת הזכות לביטוח פנסיוני, מתרחשת על המעביד הדרישה להעביר וכן להפריש אל קרן הפנסיה שלכם שתי קבוצות של הפרשות – הפרשה שלכם אשר היא הפרשה על חשבונכם, אותה המעביד שלכם ינכה מן ההכנסה שלכם ואף הפרשה של המעביד שלכם שהיא הפרשה על חשבון של המעביד שלכם. אי הפרשה לפנסיה עשויה להיערך בחוסר העברה מהמעביד לקרן הפנסיה או לחלופין בצורה של ניכוי הפרשה שלכם מן ההכנסה שלכם, אבל בלי העברה שלה אל קרן הפנסיה. בהתאם לתקנה עשר לתקנות הפיקוח על שירותים פיננסים, במידה והמעביד שלכם אינו מעביר הפרשה עד החמש עשרה לחודש, הינו עשוי להידרש בריבית אל קרן הפנסיה.

אי תשלום פיצויים

עובד אשר זכאי לפיצויי פיטורין ונתקל בתופעה של אי תשלום פיצויים באמצעות המעביד שלו בתוך חמישה עשר יום מעת שבה היו אמורים להיות משולמים, זכאי לפיצויי הלנת פיצויי פיטורין.

מי אשר זכאי כי יוענקו לו פיצויי פיטורין, יהיה זכאי לפיצויי הלנת פיצויי פיטורין הודות הסך אשר מגיע לו מן קופת הגמל רק במידה והמעביד לא הודיע לקופת הגמל בכתב, בתוך חמישה עשר יום מעת תשלום פיצויי פיטורין, כי הלה ממאן לשלם אותם.

משרדנו מייצג ובעל ניסיון רב בתחום דיני העבודה. ניתן לפנות למשרדנו דרך האתר ולפרט את פרטי המקרה. ניתן אף לפנות למשרדנו בטל' 073-2505300. 

שתפו:
[addtoany]

מבין ההמלצות של גוגל

לקבלת ייעוץ ללא עלות וללא התחייבות השאירו פרטים:
לבדיקת היתכנות מהירה ללא כל התחייבות מלא/י את הטופס ושלח/י
לבדיקת היתכנות (ללא התחייבות) השאירו פרטים ונציג משרדנו יחזור אליכם בהקדם
לבדיקת היתכנות (ללא התחייבות) השאירו פרטים ונציג משרדנו יחזור אליכם בהקדם

לפנייה לנציג הווירטואלי החכם שלנו
לחצו כאן

לחץ כאן
צריכים עזרה?
לנציג הווירטואלי של משרדינו:
שלום, איך נוכל לעזור?
דילוג לתוכן