מלאו טופס לחזרה

בשורה להורים: תיקון לחוק דמי מחלה

לפי התיקון לחוק מעתה ההורים יוכלו לחלוק בנטל

תיקון חוק דמי מחלה (מחלת ילד) חישוב דמי מחלה בהיעדרות לסירוגין של בני זוג.

האם אתם מכירים את התיקון להצעת חוק דמי מחלה (היעדרות בשל מחלת ילד) (תיקון  – חישוב דמי מחלה בעת היעדרות לסירוגין של העובד ובן זוגו), התשע"ו–2016? אם לא כדאי שתכירו. 

הצעת חוק זו כבר עברה  בקריאה טרומית הוא שינוי לחוק דמי מחלה (היעדרות בשל מחלת ילד), התשנ"ג–1993 – הקובע כי בחישוב דמי מחלה בעת היעדרות לסירוגין של העובד ובן זוגו, תימנה לצורך חישוב דמי מחלה היעדרותו של העובד לפי סעיפים 1 או 1א, החל מהיום הראשון שבו נעדר העובד או בן זוגו בשל מחלת ילדם."

משמעות הסעיף היא כי הורים שמעוניינים להיעדר לסירוגין, יוכלו לעשות זאת ואף לקבל תשלום לפי ימי המחלה הקלנדרים של הילד ולא לפי יום ההיעדרות אצל אותו מעסיק. כלומר, כיום  בהתאם לחוק דמי מחלה, הורה שנאלץ להיעדר מפאת מחלה ילד ולו ימי מחלה צבורים, לא מקבל שכר עבור היום הראשון, מקבל 50% עבור היום השני והשלישי ו- 100% ביום הרביעי ואילך. אם בני הזוג מחליטים להיעדר לסירוגין, גם אם מדובר ביום הרביעי למחלת הילד, אם בן זוג אחד נעדר למשך שלושה ימים והשני נעדר רק ביום הרביעי, שוב מניין ימי המחלה יספר מהיום הראשון והוא לא יקבל שכר. 

בדברי ההסבר להצעת החוק מצוין כי  מצב זה אינו מעודד את ההורים לחלוק בנטל ההיעדרות ומקשה על נשים עוד יותר, מפאת אבדן ההשתכרות של הגבר אשר לרוב מרוויח יותר.

ובכל מקרה רק בריאות!

שתפו:
[addtoany]

מבין ההמלצות של גוגל

לקבלת ייעוץ ללא עלות וללא התחייבות השאירו פרטים:
לבדיקת היתכנות מהירה ללא כל התחייבות מלא/י את הטופס ושלח/י
לבדיקת היתכנות (ללא התחייבות) השאירו פרטים ונציג משרדנו יחזור אליכם בהקדם
לבדיקת היתכנות (ללא התחייבות) השאירו פרטים ונציג משרדנו יחזור אליכם בהקדם

לפנייה לנציג הווירטואלי החכם שלנו
לחצו כאן

לחץ כאן
צריכים עזרה?
לנציג הווירטואלי של משרדינו:
שלום, איך נוכל לעזור?
דילוג לתוכן