מלאו טופס לחזרה

ייצוג עובדי מדינה

אם נרצה להגדיר זאת בפשטות: עובד מדינה הינו אדם שעובד למען המדינה בדרך כזו או אחרת, ומקבל את שכרו מהמדינה. על עובדי מדינה חלות חובות מיוחדות אשר לא חלות על אנשים במגזר הפרטי. ישנן עבירות ייחודיות הרלוונטיות לעובדי ציבור בלבד, ועל פי כן חשוב להתייעץ עם עורך דין המתמחה בייצוג עובדי מדינה, כיוון שמדובר בתחום משפטי שיש לו 3 רבדים: הפלילי, המשמעתי, האזרחי. עורך דין מומחה יכול לייצג עובד מדינה בכל אחת מהזירות כדי לוודא את מיצוי זכויותיו כדין כמיטב יכולתו.

מה ייחודי אצל עובדי מדינה?

המצב הייחודי של עובדי מדינה מתבטא עוד בשלב החשד בפלילים. אדם שעובד במגזר הפרטי, יזכה לעבור הליך פלילי נורמטיבי. בעוד שאדם שעובד במגזר הציבורי יזכה לעבור גם הליך פלילי וגם הליך משמעתי. כמו גם הליכי השעיה, הליכי בירור וכיוצא בזה. מדובר בתהליכים שיכולים לחול על עובד מדינה גם אם הוא רק בחזקת "חשוד". ייצוג עובדי מדינה יכול לעזור לעובד נתון להבין איך להתנהל בתוך הליכים אלו, כמו גם לקבל את עזרתו של עורך דין שייקח את הפינה שלו בזירה וידאג לצרכיו מבחינה משפטית. פרט זה יכול להיות חשוב כפליים, באם ביטחונו התעסוקתי של אותו עובד מוטל בספק לאור ההאשמות ויש לוודא שזכויותיו נשמרות כחוק.

מהי מטרתו של ייצוג עובדי מדינה?

האחד האתגרים הראשוניים לעובד מדינה, הוא להבין מה לעשות מול כל הגורמים המשפטיים וההליכים השונים הנפתחים מולו. בין אם ברמת המקצוע (הליכי השעיה, פיטורין וכו'), ובין אם ברמת הגורמים המשפטיים ובנציבות שירות המדינה, זאת במקביל לחקירה משפטית וטיפול תובע או פרקליט. על כן, אם מבקשים ייצוג עובדי מדינה מטעם עורך דין המתמחה בתחום, יש לוודא שהוא יודע כיצד להתמודד עם הרבדים השונים. מטרתו של ייצוג שכזה הוא לאפשר לעובד מדינה לחזור לעבודתו (אם ירצה) כמו לא קרה כלום, גם אם ישנם שלל תהליכים ברקע והד התקשורתי.

מהו הצד השני של המטבע בייצוג עובדי מדינה?

כאמור, עובדי מדינה הם כל אלו שעובדים למען המדינה. ביניהם אלו האנשים שעובדים במשרדי ממשלה, ביחידות הסמך, ואפילו בבתי חולים ממשלתיים, במוסד לביטוח לאומי, וכו'. באופן ייחודי, עובדי מדינה נהנים מחוק שירות המדינה, המגדיר נורמות אתיות להן הם מתבקשים. בהינתן לא עמדו בנורמות הללו, הם חשופים לדין משמעתי. כל זה מתוך מטרה נעלה להגן על אמון הציבור בשירות המדינה ואף לייצר הרתעה מבחינת עובדי המדינה, מלחשוב על פעולות שיש בהן מעילה באמון הציבור.

למעשה, באם חרג עובד מדינה מהנורמות הללו, אפשר שיעמוד לדין משמעתי. וכדי לחרוג מהנורמות, עליו לבצע את אחת או יותר מהפעולות הבאות המוגדרות כחריגה מהנורמה על ידי סעיף 17 לחוק:

  1. התנהל בצורה שפגע במשמעת שירות המדינה
  2. לא קיים חוק או הוראה החלה על עובד מדינה, או שמא התרשל בהשלמת ההוראה.
  3. התנהג באופן שאינו הולם את תפקידו כעובד מדינה, או התנהג באופן שיכול לפגוע בתדמית או במוניטין של שירות המדינה.
  4. התנהג באופן בלתי הוגן תוך מילוי תפקיד בשירות המדינה.
  5. קיבל את תפקידו בשירות המדינה תוך מסירת מידע כוזב, או באמצעים פסולים.

באם עשה משהו מאלו, וחשף את עצמו לדין משמעתי, ביכולתו לדרוש ייצוג עובדי מדינה כדי לקבל סיוע מעורכי דין המתמחים בתהליכי דין משמעתי. זאת  על מנת להציג את טיעוניו בצד הטוב ביותר ולמצות את זכויותיו כדין. באם יצא והורשע בעבירה פלילית שיש עמה קלון, זה כשלעצמו יכול להיחשב לעבירה משמעתית. שכן, עבירה שכזו כמו מרמזת על פגם מוסרי שהתלווה לביצוע העבירה, הן בשל נסיבותיה או טיבה.

מתי אות קלון מתלווה לעבירה?

  1. אות הקלון לא חל נורמטיבית על עובדי מדינה בתפקידים זוטרים יחסית, המבצעים תפקידי עזר פשוטים.
  2. אלא על עובדי מדינה בתפקידים גבוהים ורגישים.

 ישנן עבירות ספציפיות שיכולות להתלוות לאות קלון, כמו עבירות מין שונות, עבירות אלימות מסוימות, דיווחים כוזבים, ניגוד עניינים ופעולה מתוך כך וכיוצא בזה.

אחת הנקודות החשובות לתשומת ליבו של עובד מדינה, היא שגם אם זוכה מהליך פלילי, עדיין ניתן להעמידה לדין משמעתי בהקשר לאותן האשמות. על פי כן, טוב אם יתייעץ עם עורך דינו, כדי למצות זכויותיו כדין. בייחוד אם ייצוג עובדי מדינה יאפשר לו לחזור למקום עבודתו (אם כך רוצה) כמו לא ארע דבר מעולם.

האם משרדנו יכול לעזור?

על כן, נמליץ בחום להתייעץ עם עורכי דין מומחים לתחום ייצוג עובדי מדינה בייחוד אם יש להם רקורד מוכח של הצלחה, ויכולת ברורה להתנהל עם התחומים והתהליכים השונים הנכנסים לרובד משפטי זה. משרדנו מייעץ ומייצג לקוחות מזה כשני עשורים, מחזיק ברקורד מוכח של הצלחות ואף דורג בדירוג BDI כאחד ממשרדי עריכת הדין המומלצים ביותר. על כן בהחלט ניתן ליצור עימנו קשר לקבלת פרטים נוספים.

שתפו:
[addtoany]

מבין ההמלצות של גוגל

לקבלת ייעוץ ללא עלות וללא התחייבות השאירו פרטים:
לבדיקת היתכנות מהירה ללא כל התחייבות מלא/י את הטופס ושלח/י
לבדיקת היתכנות (ללא התחייבות) השאירו פרטים ונציג משרדנו יחזור אליכם בהקדם
לבדיקת היתכנות (ללא התחייבות) השאירו פרטים ונציג משרדנו יחזור אליכם בהקדם

לפנייה לנציג הווירטואלי החכם שלנו
לחצו כאן

לחץ כאן
צריכים עזרה?
לנציג הווירטואלי של משרדינו:
שלום, איך נוכל לעזור?
דילוג לתוכן