מלאו טופס לחזרה

ייצוג עובדים זרים

כשזה נוגע לייצוג עובדים זרים יש לזכור שעובדים זרים זכאים על פי חוק לתנאי העבודה שעובדים ישראלים זכאים להם. יתרה מכך, לעובדים זרים זכויות מסוימות אל מול מעסיקים, אשר חלות באופן ספציפי במקרה שלהם. בכתבה זו נפרט אודות זכויות קיימות בענייני ייצוג עובדים זרים.

מהו הדיון במסגרת ייצוג עובדים זרים?

כדי להתחיל את הדיון על ייצוג עובדים זרים ושלל הזכויות המדוברות בתחום זה, יש לציין שחלק מהזכויות הייחודיות להן זכאים עובדים זרים על פי חוק מתבטאות בחובת המעסיק לדאוג להם למגורים הולמים, לביטוח ולעריכת הסכם עבודה זמין בשפתם. יתרה מכך, רוב הזכויות להן זכאי עובד ישראלי זמינות על פי חוק גם לעובדים זרים וזה תקף הן לעובדים זרים המועסקים בישראל והן למבקשי מקלט המועסקים בישראל.

ייצוג עובדים זרים

מה הן זכויות השכר השונות של עובדים זרים?

על הסכם העבודה לפרט את כל תנאי העסקת העובד לרבות שכר ואופן התשלום. ועם זאת החוק מגדיר כי על מעסיק לשלם לעובד זר את השכר עד ה-9 לחודש, כל חודש, עבור החודש הקודם. על שכר העובד לעבור לחשבון בנק בישראל אשר לעובד בלבד סמכות עבורו, מבלי זכויות או ייפויי כוח לצד ג'. העובד רשאי כמובן לעשות כרצונו עם סכום הכסף בחשבונו, לרבות להעבירו לכל מקום שירצה.

במקרים מסוימים, עד 10% מהשכר יכול להיות משולם במזון ובמשקאות (למעט משקאות משכרים) כאשר אלו מיועדים לצריכה במקום העבודה, זאת בהסכמת העובד בכתב והתאם לחתימתו. רשות האוכלוסין מחזיקה בזכות לדרוש מהמעסיק אסמכתאות לתשלומי שכר.

באם התרחשו תשלומי שכר שלא על פי נהלי רשות האוכלוסין וההגירה, הרי שמדובר בהפרה של תנאי היתר להעסקת עוזר זר ויכולים להביא לביטול היתר זה. והרי במקרה כזה ביכולתו של העובד לקבל ייצוג עובדים זרים מטעם מייצג מומחה כדי לאכוף את זכויותיו.

כיצד החוק מגן על זכויות השכר של עובדים זרים?

כשאנחנו מדברים על שכרו של עובד זר, הרי שהנזכר לעיל לא יפחת משכר המינימום (לפני החלת ניכויים שהמעסיק נדרש או רשאי להחיל על פי חוק). שכר זה לא יכלול תוספות קבועות בחוק ותנאים סוציאליים אחרים, המתווספים לשכר הבסיס. נוסף על כך, כל שעת עבודה (ודקת עבודה) מעבר למכסת השעות היומית או השבועית מזכה את העובד בגמול שעות נוספות.

עובד זר המועסק בסיעוד בבית המטופל או במוסד סיעודי זכאי למנוחה פר שבוע על סך 25 שעות. כל עובד רשאי לבחור את יום המנוחה השבועית שלו (שישי, שבת או ראשון). באם עבד ביום המנוחה השבועית זכאי לגמול שכר נוסף. כמו גם לתנאים סוציאליים נוספים בהתאם. במסגרת ייצוג עובדים זרים (ו/או עיון ברשת)ניתן לבדוק אילו זכויות קיימות עבור עובד זר ואילו תגמולים נוספים מגיעים לו כחוק.

כיצד משרדנו יכול לעזור?

אנחנו מייצגים עובדים זרים ומעסיקים בתביעות לתשלום זכויות ובהגנות כנגד תביעות לתשלום זכויות סוציאליות המגיעות לעובדים זרים, לרבות הפרשות לקרן פנסיה, תהליכי סיום עבודה, ביטוחים, מקום מגורים, תנאים סוציאליים אחרים וכיוצא בזה.

ניתן ליצור עימנו קשר בנושא ייצוג עובדים זרים. משרדנו עוסק בייעוץ וייצוג לקוחות מזה כשני עשורים ודורג בדירוג BDI כאחד ממשרדי עריכת הדין המומלצים.

העסקת עובדים זרים ללא חוזה(פתח בטאב חדש בדפדפן)

מהגרי עבודה / עובדים זרים(פתח בטאב חדש בדפדפן)

חוק עובדים זרים התשנ"א 1991(פתח בטאב חדש בדפדפן)

הצעות תיקון לחוק עבודת נשים עלו לדיון טרומי(פתח בטאב חדש בדפדפן)

היעדרות מעבודה ביום הזיכרון לחללי ישראל(פתח בטאב חדש בדפדפן)

שתפו:
[addtoany]

מבין ההמלצות של גוגל

לקבלת ייעוץ ללא עלות וללא התחייבות השאירו פרטים:
לבדיקת היתכנות מהירה ללא כל התחייבות מלא/י את הטופס ושלח/י
לבדיקת היתכנות (ללא התחייבות) השאירו פרטים ונציג משרדנו יחזור אליכם בהקדם
לבדיקת היתכנות (ללא התחייבות) השאירו פרטים ונציג משרדנו יחזור אליכם בהקדם

לפנייה לנציג הווירטואלי החכם שלנו
לחצו כאן

לחץ כאן
צריכים עזרה?
לנציג הווירטואלי של משרדינו:
שלום, איך נוכל לעזור?
דילוג לתוכן