ייצוג עובדי מכירות

ייצוג עובדי מכירות – במובן של פרמיה מהווה חלק משכר קובע.

שאלת השאלות: האם העמלות המשולמות לעובד הינן חלק מהשכר הקבוע הנלקח בחשבון לטובת פיצויי פיטורין?

ובכן, עו"ד דיני עבודה יכול לבחון כל מקרה לגופו כדי לזהות באם עמלות של איש מכירות אכן ראויות להיכלל במסגרת חישובי השכר לעניין דמי פיצויים לאחר סיום יחסי עבודה עם מעסיק.

האם בונוסים ועמלות נכללים בחישוב דמי פיצויים לעובדי מכירות?

האם בונוסים, פרמיות ועמלות שעובדים מקבלים נחשבים כחלק מהשכר בהקשר של חישוב פיצויי פיטורים? שאלת השאלות בנושא ייצוג עובדי מכירות.

ובכן, בתי דין לעבודה השיבה על שאלה זו בעבר, ולמעשה גם קיים חוק (פיצויי פיטורים) המסביר בסעיף 13 ששכר העבודה הבא בחשבון לעניין פיצויי פיטורים יהיה זה אשר "נקבע בתקנות".

התקנות המדוברות הן "תקנות פיצויי פיטורים", כאשר מה שנלקח בחשבון הוא:

1. שכר יסוד
  2. תוספת וותק
  3. תוספת יוקר
  4. תוספת משפחה

האם אנחנו רואים את המילה בונוסים ופרמיות ברשימה?

לא כל כך. משמע מה שנלקח בחשבון הוא השכר בלבד. אלא שעברו כמה עשרות שנים מאז שהחוק נחקק, וחלו תנועות חדשות בעולם המשפטי.

אף על פי שבתי דין אכן הגדירו שבונוסים ופרמיות הינם מחוץ לתחום חישוב פיצויי פיטורים, כיוון שלא נחשבים לחלק מהשכר אלא נחשבים לתשלומי תנאי המתבססים על תנאי (עמידה ביעדים, מחזור, וכו').

ואף על פי זאת (אנחנו יודעים, יש המון פנים לתורה) – ישנה תקנה 9.

ייצוג עובדי מכירות

האם עמלות יכולות להיחשב כחלק מהשכר של אנשי מכירות לצורך חישוב הפיצויים?

תקנה 9 מכונה "שכר קבלני", ומגדירה שבהינתן שכר עבודה כאשר חלקו או כולו משולם עבור עבודה מסוימת, או בחלק מן הפדיון, או על פי כמות תוצרת – אזי שחישוב הפיצויים ייקח בחשבון את ממוצע 12 החודשים האחרונים של השכר ששולם עבור העובד על פי אותה תקנה.

וכאן דברים מתחילים להיות מעניינים. בין השאר, כי התקנה לא מעניקה דיוקים ברורים לגבי מהו בונוס ומהו שכר קבלני. אלא שישנה פסיקה המגדירה עמלה המשולמת לאנשי מכירות כשכר קבלני.

משמע, במסגרת ייצוג עובדי מכירות לעניין זה, עורכי דין יכולים לטעון כי העמלות ששולמו להם אכן מתבקשות להיחשב בחישוב תשלומי הפיצויים. זאת כי מהות עבודתם היא למכור, ושכרם משקף את מידת הצלחתם. ועל פי כן במקרה זה עמלות מכירה יכולות להיחשב כחלק מן השכר המחושב לגובה הפיצויים.

על פי כן, במקרים רבים העמלות היא זו שתיחשב לצורך חישוב פיצויים אך בונוסים לא.

ייצוג עובדי מכירות – עו"ד אריק שלו

כדי להמשיך את השיח ולראות אילו תנאים ניתנים לחישוב במסגרת שכר לאנשי מכירות, לרבות עמלות ותנאים סוציאליים נוספים – ניתן לדבר עם משרדנו לגבי ייצוג עובדי מכירות.

משרדנו מציג רקורד מוכח של הצלחה במגוון תחומים וזכה לדירוג BDI כאחד ממשרדי עריכת הדין המומלצים ביותר.

צוות המשרד