מלאו טופס לחזרה

ייצוג בערעורים

(דיני עבודה, ניזיקין, ביטוח לאומי, אזרחי עסקי)

בהינתן הכרעה בתביעה שלא הלמה את הרצון התובע, בין אם במסגרת קבלת פסקי דין בבית הדין לעבודה, בית המשפט השלום ובערכאות הגבוהות כמו גם אל מול החלטות של ביטוח לאומי – בהחלט ניתן להגיש ערעור. במסגרת הערעור, יש אפשרות להפוך את ההחלטה על פיה, ניתן לקבל חוות דעת נוספת על פסק הדין בטרם קבלת החלטה באשר לערעור. בכל מקרה מוטב לקבל ייצוג בערעורים, על מנת לקבל תמיכה משמעותית בהליך המשפטי המורכב.

מה הסיפור של ערעור מול ביטוח לאומי?

כפי שרבים מאיתנו יודעים, בהינתן עילת נזיקין במקרי תאונת עבודה, ניתן לקבל פיצויים, הטבות והקלות מן המוסד לביטוח לאומי. במילים אחרות, באם התרחשה פגיעה בהקשר תעסוקתי (בין אם במהלך יום עבודה או בדרך אליו / חזרה ממנו) עובד עשוי להיות זכאי להטבות מסוימות מביטוח לאומי לרבות טיפולים, דמי פגיעה, קצבאות ומענקי נכות. באם ביטוח לאומי דחה את התביעה לכך והתובע מעוניין לערער, הרי שביכולתו לקבל ייצוג בערעורים מעורך דין המתמחה בכך כדי למקסם את סיכוייו להבין מה לעשות, מה קורה ואיך נכון להתנהל כמו גם לקבל ייצוג מיטיב אל מול הערכאות השונות עד להשלמת התהליך.

מה תפקידו של ביטוח לאומי אל מול התובע?

באופן כללי, כל עובד מקבל ביטוח תאונות עבודה ובאם חווה תאונת עבודה ביכולתו לקבל הטבות רבות מן המוסד לביטוח לאומי. כחלק מתהליך מימוש הזכויות על עובד להגיש תביעה למוסד לביטוח לאומי על בסיס הטענה שברשותו. במידה ועם השלמת התהליך תתקבל הכרה באחוזי נכות הדבר יתבטא בסכומי קצבה מסוימים. כבר בשלב זה מומלץ להיוועץ בעורך דין שמכיר את הדרך ויודע כיצד להתנהל עם ביטוח לאומי כדי לייצג לקוחותיו נאמנה בהליכים. מדובר אגב, בכל תביעת נזיקין לביטוח לאומי, לא רק בגין תאונות עבודה. ובלבד שהנזק או הפגיעה קשורים בקשר סיבתי למקום העבודה (על מנת שהתביעה תהיה חלק מתחום דיני עבודה). ואיך זה קשור לקבלת ייצוג בערעורים? אנחנו מגיעים לזה.

כיצד יכול להתנהל הליך לקבלת זכויות רפואיות?

ישנן תביעות הכרוכות בדיון בוועדות רפואיות וישנן אלו המסתפקות במילוי והגשת טפסים. באם מדובר בתביעות הדורשות מיצוין של זכויות רפואיות הרי שאפשר שהן יערבו וועדה רפואית של ביטוח לאומי. תביעה לקצבת נכות כללית, או תביעה לקצבת נכות מעבודה (וכן הלאה אפשרויות) יכולות לערב וועדות רפואיות שתפקידה להגדיר אחוזי נכות על פי קריטריונים מסוימים. במקרים אלו, על התובע לארגן אישורים, מסמכים, חוות דעת וכיוצא בזה. כאשר ישנו עורך דין המייצג את הלקוח, הוא כמובן דואג לכל החלקים הבירוקרטיים בתהליך. זהו כמובן החלק ההתחלתי, כאשר הערעור רלוונטי רק באם לא התקבל אישור ראשוני. במקרה זה ניתן לקבל ייצוג בערעורים כדי לנסות פעם נוספת להגשים את התוצאה הרצויה.

מהי מטרתו של ייצוג בערעורים?

ועם זאת, טרם הדיבור על ערר, הרי שיש מפגש ראשוני עם הוועדה הרפואית הבודקת את התביעה, נימוקי התביעה והמסמכים המצורפים כדי להחליט על אחוזי נכות. תוך דיון, על התובע להציג את המצב הרפואי, לתאר את נסיבות המקרה והפגיעה שדורש בעבורה פיצוי. הוועדה עשויה לשאול שאלות כדי לברר פרטים נוספים. באם הוועדה רוצה לדעת יותר ולהבין קצת יותר את ההקשר אפשר שהיא תבקש מהתובע לעבור בדיקה רפואית על ידי רופא מטעמה. כך או כך, מטרתה של התביעה לבסס מסקנות. באם היא הגיעה למסקנה שאינה עומדת בקנה אחד עם האינטרסים של התובע, ביכולתו להגיש ערר לוועדות רפואיות קיימות. זאת כדי לבחון את האפשרות להמציא תוצאה אחרת עם השלמת ההליך המשפטי. במקרה זה, יוכל לבקש ייצוג בערעורים מטעם עורך דין המתמחה לעניין זה.

ייצוג בערעורים – מול בתי הדין לעבודה ובתי המשפט האזרחיים

עד כה דיברנו על ייצוג בערעורים מול ביטוח לאומי, ומה החוויה הזאת יכולה לכלול. ובכן, ניתן לערער מול כל ערכאה משפטית, בהרבה מקרים ונסיבות. בין אם מדובר על בית הדין האזורי לעבודה, על בית הדין השלום, המחוזי ובערכאות הגבוהות. המערכת המשפטית והחוקים הנתונים במדינת ישראל, מחזקים את כוחו של תובע לערער על החלטות של ערכאות שיש להן סמכויות שיפוטיות (כמו הוועדה הרפואית של המוסד לביטוח לאומי). ערעורים על החלטות של בתי משפט, יגיעו לערכאות ערעור. ובכך, פסק דין של בית משפט השלום יכול להגיע לבית המשפט המחוזי, לטובת ערעור.

מטרת הערעור, לא נועדה לאפשר לצדדים לדון מחדש בטענות שהעלו קודם. אלא להעלות טיעונים בדבר טעויות משפטיות שאולי התרחשו בפסקי הדין / בהחלטות שהתקבלו. לרבות, פירוש לא נכון בעניין לשון החוק או אפילו ראיות שלא הובאו בחשבון כראוי. ישנו זמן מוגבל להגשת הערעור, ואנחנו, באופן אישי נמליץ להתייעץ עם עורך דין מומחה לעניין הערעורים. גם כדי לדעת את חלון הזמן, וגם כדי לאתר את הטעויות המשפטיות עליהן ניתן יהיה לבסס את הערעור. למידע נוסף אודות הנושא, ניתן ליצור קשר עם משרדנו.

משרדנו מייצג לקוחות מזה כשני עשורים ואף זכה לדירוג BDI כאחד ממשרדי עריכת הדין המומלצים. יתרה מכך, אנו שמים דגש על שירות אדיב ומקצועי ללקוח. ניתן ליצור עימנו קשר לפרטים נוספים על קבלת ייצוג בערעורים.

שתפו:
[addtoany]

מבין ההמלצות של גוגל

לקבלת ייעוץ ללא עלות וללא התחייבות השאירו פרטים:
לבדיקת היתכנות מהירה ללא כל התחייבות מלא/י את הטופס ושלח/י
לבדיקת היתכנות (ללא התחייבות) השאירו פרטים ונציג משרדנו יחזור אליכם בהקדם
לבדיקת היתכנות (ללא התחייבות) השאירו פרטים ונציג משרדנו יחזור אליכם בהקדם

לפנייה לנציג הווירטואלי החכם שלנו
לחצו כאן

לחץ כאן
צריכים עזרה?
לנציג הווירטואלי של משרדינו:
שלום, איך נוכל לעזור?
דילוג לתוכן