מלאו טופס לחזרה

הוצאה לחל"ת של עובדת בהריון או בטיפולי פוריות

בימים קשים אלו בהם, מספר המובטלים הוא הגבוה ביותר מקום המדינה, בשל הסגר וחובות המעסיקים, לצמצמם את כח העבודה. נשאלת השאלה באיזה נסיבות יכול מעסיק להוציא עובדת בהריון לחל"ת או להוציא עובדת הנמצאת בטיפולי פוריות לחל"ת. במאמר זה ננסה לתת תשובה לשאלה.

מתי אין לפטר עובדת בשל טיפולי פוריות או הריון במידה ולא החסירו ימי עבודה?

למעביד לא מותר לפטר או להוציא לחל"ת עובדות בהיריון או בטיפולים של פוריות , גם במידה ולא החסירו ימי עבודה, במידה והינן עונות על הדרישות להלן –

  1. במידה ועסקינן בתוך טיפולים של הפריות לקראת שתי לידות מקסימום בעת העסקתן אצל אותו מעביד או לחלופין באותו מקום עבודה, או כי עסקינן בטיפול לקראת שתי לידות מן בן הזוג העכשווי שלהן.
  2. הן הצהירו בפני המעביד על הטיפולים לא יותר משלושה ימי עבודה מעת ההודעה המוקדמת לחל"ת או לפיטורין באמצעות המעביד, במידה ולא ניתנה הודעה מבעוד מועד, אז כי תוך ארבעה עשר ימים מעת הפיטורין.
  3. אין להוציא לחל"ת או לפטר עובדת שעוברת טיפולים של פוריות או שהיא נמצאת בהריון ואין היא החסירה ימים של עבודה בגלל זאת והדבר במהלך כל התקופה או לחלופין כלה במאה וחמישים ימים מראשית התקופה ובתאי כי הינה עובדת אצל אותו מעביד מינימום בעת של חצי שנה.
  4. היא עבדה אצל אותו מעסיק או באותו מקום עבודה לפחות בעת של שישה חודשים.
  5. אין להוציא לחל"ת או לפטר עובדת אשר נמצאת בהיריון או אשר עוברת טיפול של הפריה בעת שהיא מחסירה ימי עבודה בשל טיפולים במהלך כל עת הטיפולים וכן במהלך מאה וחמישים ימים שאחרי סיום החסרת ימי עבודה והדבר בלי תלות בוותק של העובדת בתוך מקום עבודה שלה.
  6. היא הגישה למעביד אישור רפואי הודות טיפולים של פוריות בתוך ארבעה עשר ימים מעת הגשת הודעה מבעוד מועד לפיטורין באמצעות המעביד, במידה כי לא הוגשה הודעה מוקדמת, כי אז בתוך ארבעה עשר ימים מעת הפיטורין.
  7. הן הועסקו אצל אותו מעביד או באותו מקום עבודה מינימום בתקופה בת חצי שנה.

אפשר לפטר או להוציא לחל"ת עובדת אשר בהריון או אשר בטיפולי פוריות במשך עת זאת, במידה והוענק אישור מן הממונה על החוק של עבודת נשים. בעת אשר מוגנת בפני הוצאה לחל"ת או בפני פיטורין, אף אסור למעביד להסב נזק להיקף המשרה או לשכר של עובדת, כי אם רק ברשות של משרד העבודה.

הפרוצדורה של מימוש זכויות

במצב אשר בו עובדת נדרשה להחסיר ימי עבודה בשל כל מיני טיפולים, היא צריכה להודיע על כך מלכתחילה למעביד שלה ולתת בידיו היתר רפואי הודות הטיפולים הללו. במצב אשר בו עובדת לא החסירה ימי עבודה, אך בכל זאת פיטרו או הוציאו אותה לחל"ת, עליה לדווח למעביד שלה על הטיפולים מינימום תוך שלושה ימי עבודה מעת שנמסר לה מבעוד מועד על הפיטורין . כמו כן, עליה לתת בידי המעביד שלה אישור רפואי תוך ארבעה עשר ימים מעת ההודעה המוקדמת הודות הפיטורין.

במידה כי עובדת הוצאה לחל"ת או פוטרה אל מול הכתוב בחוק, אפשר לפעול בדרכים שלהלן –

  • להגיש תלונה אל מול מעביד ליחידת האכיפה של חוקי העבודה.
  • להגיש תביעה לבית הדין האזורי לעבודה.

עו"ד אריק שלו מתארח בתוכנית טלויזיה בערוץ 13

עובדת שהוצאה לחל"ת בזמן ההריון תפוצה בעשרות אלפי שקלים

למשרדנו ניסיון רב בייצוג של עובדות בהתנגדות לפיטורין בפני הממונה על עבודת נשים. כמו כן, משרדנו מייצג במקרים רבים עובדות אשר פוטרו שלא כדין בתקופת הריון או בתקופת טיפולי פוריות. במידת הצורך ניתן ליצור קשר עם משרדנו בשליחת הודעה מפורטת באתר או לחילופין בטל' שמספרו 073-2505300.

שתפו:
[addtoany]

מבין ההמלצות של גוגל

לקבלת ייעוץ ללא עלות וללא התחייבות השאירו פרטים:
לבדיקת היתכנות מהירה ללא כל התחייבות מלא/י את הטופס ושלח/י
לבדיקת היתכנות (ללא התחייבות) השאירו פרטים ונציג משרדנו יחזור אליכם בהקדם
לבדיקת היתכנות (ללא התחייבות) השאירו פרטים ונציג משרדנו יחזור אליכם בהקדם

לפנייה לנציג הווירטואלי החכם שלנו
לחצו כאן

לחץ כאן
צריכים עזרה?
לנציג הווירטואלי של משרדינו:
שלום, איך נוכל לעזור?
דילוג לתוכן