מלאו טופס לחזרה

זכאות מיידית לדמי אבטלה למתפטר בדין מפוטר

מפוטר זכאי מיידית לדמי אבטלה ואילו מתפטר זכאי לדמי אבטלה רק לאחר 3 חודשים.

לכלל הזה יש סייג, כיוון שהתקנות קובעות מקרים שבהם, לעניין דמי אבטלה, גם מי שמתפטר ייחשב כמפוטר, לכן יהיה זכאי לדמי אבטלה מיידים, ללא צורך בהמתנה לשלושה חודשים.

דבורה יקותיאל, עבדה אצל מעביד אשר בעקבות פטירתו קיבלה את מלוא פיצויי הפיטורים ושחררה את כספי ביטוח המנהלים. היא המשיכה לעבוד במקום עבודתה, אך אצל מעבידה חדשה.

במהלך החודשים הראשונים המשיכה המעבידה החדשה עם הסדר ביטוח המנהלים ואולם, לאחר שלושה חודשים הודיעה המעבידה החדשה לעובדת על הפסקת הסדר ביטוח המנהלים. דבר אשר אלץ את העובדת להתפטר מעבודתה.

בית הדין לעבודה קבע כי רציפות עבודתה של העובדת במקום עבודתה לא נקטעה עם פטירת מעבידה הקודם, אלא היא המשיכה את עבודתה באותו המקום אצל מעבידה חדשה. עניין חילופי המעבידים ועניין תשלומי פיצויי הפיטורים אינם משנים את תנאי העסקת העובדת לעניין חיוב המעבידה החדשה להמשיך ולבטחה בביטוח המנהלים.

התפטרותה של העובדת לאחר הפסקת הביטוח, מצביע שלא הייתה הסכמה מצד העובדת ושזה שינוי חד צדדי של תנאי עבודתה, המהווה הרעה מוחשית בתנאי עבודתה, שמצדיק את התפטרותה.

הפסקת ביטוח בקופות גמל של עובדים הינה הרעה מוחשית בתנאי העבודה, ע"פ תקנה 8 לתקנות הביטוח הלאומי (ביטוח אבטלה) התשל"ג- 1972 ועל כן, ההתפטרות הינה כדין פיטורים המזכה את העובד בדמי אבטלה מיידים.

עב"ל (ארצי) 1214/01 דבורה יקותיאל נ' המוסד לביטוח לאומי. כב' הש': יגאל פליטמן.

שתפו:
[addtoany]

מבין ההמלצות של גוגל

לקבלת ייעוץ ללא עלות וללא התחייבות השאירו פרטים:
לבדיקת היתכנות מהירה ללא כל התחייבות מלא/י את הטופס ושלח/י
לבדיקת היתכנות (ללא התחייבות) השאירו פרטים ונציג משרדנו יחזור אליכם בהקדם
לבדיקת היתכנות (ללא התחייבות) השאירו פרטים ונציג משרדנו יחזור אליכם בהקדם

לפנייה לנציג הווירטואלי החכם שלנו
לחצו כאן

לחץ כאן
צריכים עזרה?
לנציג הווירטואלי של משרדינו:
שלום, איך נוכל לעזור?
דילוג לתוכן