מלאו טופס לחזרה

נתוני נציבות שוויון ההזדמנויות בעבודה

נתוני אפליה בשנה החולפת

נציבות שוויון הזדמנויות בעבודה פרסמה לאחרונה את סיכום התלונות שהוגשו אליה בשנה החולפת והנתונים, כלל אינם מחמיאים.

925 תלונות הוגשו בשנה החולפת בגין אפליה, גידול של 9% במספר התלונות שהוגשו לנציבות שוויון ההזדמנויות בעבודה, ביחס לשנה הקודמת. הנושאים בהם הנציבות מפרסמת עליה ניכרת במספר התלונות הן: פניות בנושא הטרדה מינית (עליה של 45%) ואפליה בנושא מין (עליה של 35%),דת (עליה של 30%) והריון (עליה של 26%).

עוד עולה מפילוח התלונות שהוגשו לנציבות כי שני שליש מהפניות הן של נשים לעומת שליש של גברים, נתון אשר אינו מפתיע כאשר מרבית מקרי האפליה המתוארים הן הטרדה מינית ואפליה על רקע הריון.

נציבת שוויון ההזדמנויות, עו"ד ציונה קניג ציינה כי: "תפקידה של נציבות שוויון הזדמנויות בעבודה היא להוביל שינוי בגישה אל שוויון ושונות, ולעודד את המעסיקים לייצר שיוון, שלו יתרונות רבים מבחינת העסק, לעומת האפליה, שאינה חוקית ואינה משתלמת מבחינה עסקית."

מספר חוקים נועדו להגן על עובדים מפני אפליה, ביניהם: חוק שוויון ההזדמנויות בעבודה, התשמ"ח – 1988, החוק למניעת הטרדה מינית, התשנ"ח 1998, חוק שכר שווה לעובדת ולעובד, התשנ"ו – 1996 ועוד. עבירה על כל אחד מהחוקים הללו נושא עמו קנס מנהלי כמו גם, פיצויי ללא הוכחת נזק של עד,

ערב יום הכיפורים, מוטב כי מעסיקים במשק יערכו חשבון נפש באשר לאופן בו ניתן יהיה לצמצם את ממדי תופעת האפליה ועל העובדים לזכור כי אפליה על רקע מין, גזע, לאום, דת, ארץ מוצא, השקפה פוליטית, נטייה מינית, גיל, מעמד אישי, טיפולי פוריות, הריון, הורות, ושירות מילואים מהווים אפליה אסורה. כמו כן, הטרדה מינית בעבודה אסורה גם היא.
חשוב שתדעו כי אם הופלתם על רקע הנסיבות שפורטו לעיל, החוק עומד לצידתכם והנכם זכאים לפיצוי.

שתפו:
[addtoany]

מבין ההמלצות של גוגל

לקבלת ייעוץ ללא עלות וללא התחייבות השאירו פרטים:
לבדיקת היתכנות מהירה ללא כל התחייבות מלא/י את הטופס ושלח/י
לבדיקת היתכנות (ללא התחייבות) השאירו פרטים ונציג משרדנו יחזור אליכם בהקדם
לבדיקת היתכנות (ללא התחייבות) השאירו פרטים ונציג משרדנו יחזור אליכם בהקדם

לפנייה לנציג הווירטואלי החכם שלנו
לחצו כאן

לחץ כאן
צריכים עזרה?
לנציג הווירטואלי של משרדינו:
שלום, איך נוכל לעזור?
דילוג לתוכן