מלאו טופס לחזרה

בקע מפשעתי כתאונת עבודה

בכל מקרה של בקע מפשעתי, או חשד לכך, יש להפסיק את העבודה, לאוץ לקבלת טיפול רפואי ולדווח על המקרה. לאחר מכן, יש לדווח למעסיק או לביטוח לאומי. כל זאת, תוך טווח זמן של 72 שעות. כל עוד החוק דורש כך במתכונתו הנוכחית (נכון לכתיבת שורות אלו), על עובד להכיר את תנאי החוק ולמלאם על מנת שתביעתו להכיר במקרה בקע מפשעתי כתאונת עבודה – תתקבל כהלכה כמחוקק.

מדוע כדאי להכיר את לשון החוק בעניין בקע מפשעתי?

במילים אחרות, כדאי לדעת את החוק, כיוון שספציפית עבור בקע מפשעתי כתאונת עבודה ישנה הסדרה מיוחדת וספציפית. הסדרה זו מצויה בחוק הביטוח הלאומי, ספציפית בסעיף 84 לחוק. על פי סעיף 84, ישנם תנאים על בסיסם (ובאופן מצטבר) ישנה הסדרה לקביעת הכרה בבקע מפשעתי כתאונת עבודה. במילים אחרות, גם אם התובע יציב אי אילו הוכחות, והטיעונים שלו יהיו "די ברורים מאליו", עליו לקיים את תנאי החוק על מנת לקבל סעד פיצויים בעניין זה.

על כן, נוכל לשאול – מה הם התנאים שעל התובע לעמוד בהם – על בסיסם חשוב לעמוד מראש ולמפרע.  במילים אחרות: זה נחמד שחשוב לדעת את החוק, על כן – מהו החוק.

התנאים שיש לעמוד בהם על מנת להכיר בבקע מפשעתי כתאונת עבודה:

  1. על הבקע להופיעה תוך כדי העיסוק בעבודה. ולא רק זה, אלא יש להוכיח קשר סיבתי למאמץ שאיננו רגיל או לחילופין, פגיעה במישרין באזורים של קיר הבטן.
  2. בהינתן שהופיע בקע, על המובטח להפסיק את העבודה ולקבל טיפול רפואה תוך טווח זמן של 72 שעות.
  3. יתרה מכך, על המבוטח להודיע על התקף כאבים, בעניין אותו בקע, או למוסד לביטוח לאומי או למעסיק תוך 72 שעות ממועד הופעתם. אין בחישוב נכללים ימי מנוחה שבועית, ימי חג, או ימי שבתון שאין המבוטח עובד בהם על פי חוק.

מה לעשות בהינתן כאב חד במפשעה במהלך עבודה פיזית?

עצם הגדרת התנאים כבר מאפשרת לנו לדעת מה כדאי ורצוי לעשות במקרי בקע מפשעתי כתאונת עבודה על מנת לשמר ולהחזיק את הזכאות לקבלת סעד פיצויים בעניין זה. ואכן, לא מדובר בתנאים מורכבים או משונים. ניתן בנקל להניח שאם מישהו חווה מקרה של בקע מפשעתי, אפשר שתהיה לו סיבה להפסיק את עבודתו, לקבל טיפול רפואי (המתועד אצל המוסד הרפואי) ולהודיע למעסיק על הכאבים. ועם זאת, הכרת לשון החוק יכולה לסייע למבוטחים לעבוד על פי הנוהל, שבכל מקרה, אפשר שמתכתב עם הרצונות שלהם. דהיינו, לקבל טיפול רפואי ולהודיע למעסיק על הבעיה. כמו גם, להפסיק את ההתעסקות בעבודה בתקופת ההחלמה.

אחד הדגשים החשובים בתנאים שציינו, הוא כמובן הזמן הקצב שהחוק מקציב למתן הודעה וקבלת טיפול רפואי. מדובר כאמור על טווח זמן של 72 שעות. באם מבוטח לא פנה לטיפול תוך 72 שעות מרגע שלטענתו הופיע בקע, לקבלת טיפול רפואי, אפשר שהתביעה תידחה. יש שיגידו כי מדובר בתנאים נוקשים, ולא סביר שהמבוטחים ידעו עליהם. על כן, יש שימליצו שבכל מקרה של פגיעה להתייעץ מיידית עם עורך דין לענייני דיני עבודה ו/או עורך דין נזיקין, על מנת למלא את הפרוטוקולים הנדרשים.

למעשה, באם מדובר במקומות עבודה המתאפיינים בעבודה פיזית מכל סוג, אפשר שיהיה זה בר ערך להחזיק מספר של עורך דין ביטוח לאומי מומלץ, אדיב ומקצועי בספר הטלפונים שבמכשיר הנייד. מעבר לכך, מעסיקים יכולים להרים את הכפפה ולהנהיג כל אמצעי פרסום העומד לרשותם על מנת ליידע את העובדים על האופציות המשפטיות העומדות בפניהם. זאת על מנת לתמוך ביכולתם של העובדים לשחק עם תנאי החוק.

בקע מפשעתי כתאונת עבודה – לסיכום

בשורה התחתונה, כל עוד החוק דורש דרישות אלו כפי שציינו, על העובד להזדרז לקבלת טיפול רפואי, בין אם בחדר מיון או רופא משפחתי בקופת חולים או כל גורם מוסדר אחר, על מנת לדווח ולקבל טיפול רפואי.  בהינתן כאב חד במפשעה, ובהקשר למאמץ פיזי מסוים, יש כמובן להפסיק את העבודה ולאוץ לעבר אותה מתכונת טיפולית, על מנת, כאמור לקבל טיפול ולדווח את אשר התרחש. ולבסוף, יש לדווח למעסיק ו/או לביטוח לאומי, על מנת למלא את התנאים המפורטים בחוק – בהזדרז, ועד טווח של 72 שעות ממועד האירוע.

למידע נוסף אודות תביעות הנוגעות בבקע מפשעתי כתאונת עבודה, ניתן ליצור קשר עם משרדנו ולקבל ייעוץ משפטי ראשוני ללא התחייבות. משרדנו מייעץ ומייצג לקוחות מעל לשני עשורים, כמו גם זכה בדירוג BDI כאחד ממשרדי עריכת הדין המומלצים.

אירוע מוחי כתאונת עבודה.

פיצויים בשל התנתקות.

התאבדות כתאונת עבודה.

כאבי גב ופגיעות דיסק כתאונות עבודה.

רשימת מחלות המקצוע.

שתפו:
[addtoany]
מאמרים שעשויים לעניין אותך

מבוא: בתקופות של סכסוכים ועוינות, החברים הפגיעים ביותר בחברה סובלים

קרא עוד »

כאשר אתם מחפשים עורך דין המתאים לצרכיכם, הדבר הראשון שחשוב

קרא עוד »

לפני כל הליך של פיטורים, יש חובה לקיים את שלב

קרא עוד »
לבדיקת היתכנות מהירה ללא כל התחייבות מלא/י את הטופס ושלח/י
לבדיקת היתכנות (ללא התחייבות) השאירו פרטים ונציג משרדנו יחזור אליכם בהקדם
לבדיקת היתכנות (ללא התחייבות) השאירו פרטים ונציג משרדנו יחזור אליכם בהקדם

לפנייה לנציג הווירטואלי החכם שלנו
לחצו כאן

לחץ כאן
צריכים עזרה?
לנציג הווירטואלי של משרדינו:
שלום, איך נוכל לעזור?
דילוג לתוכן