ברוכים הבאים לאתר אריק שלו ושות' משרד עורכי דין

התפטרות בדין מפוטר

הביטוי התפטרות בדין מפוטר מתאר שלל מצבים בהם ההתפטרות דינה כדין פיטורים לעניין פיצויי פיטורין.

1. מוות או חדלות פירעון של מעסיק (פשיטת רגל או פירוק או מחיקה של חברה).
  2. מותו של עובד – כאשר נפטר עובד, שאריו כפי שאלו מוגדרים בחוק, יהיו זכאים לפיצויי פיטורין
  3. התפטרות עקב מצב בריאותיעובד המתפטר עקב מצב בריאותי לקוי שלו או של בן משפחתו, ואשר הממצאים הרפואיים מעידים כי נבצר ממנו להמשיך את עבודתו עקב כך, יהיה זכאי לפי סעיף 6 לחוק פיצויי פיטורין לפיצויים.
  4. התפטרות הורהלפי סעיף 7 לחוק פיצויי פיטורין התפטרותה של עובדת לשם טיפול בילוד שטרם מלאו לו תשעה חודשים או טיפול בילד מאומץ שטרם מלאו לו 13 שנים ולא עברו 9 חודשים מיום האימוץ מזכה בפיצויי פיטורין.

גם עובד רשאי להתפטר תחת אותן נסיבות אם מתקיימים אחד מהתנאים הבאים:
  • בת זוגתו עבדה לפחות 6 חודשים רצופים לפני ובסמוך למועד ההתפטרות.
  • הילד בחזקתו הבלעדית מחמת מחלה או נכות של זוגתו.
  • בת זוגתו הייתה עובדת עצמאית (לפי הגדרת שר העבודה והרווחה בתקנות) במשך 12 חודשים רצופים לפני הלידה או האימוץ ולא הפסיקה את עבודתה לטובת טיפול בילד.

חשוב לציין כי במידה והתפטר אחד מבני הזוג לפי סעיף זה, לא יכולו ההוראות שלסעיף זה על בן הזוג השני.

1. התפטרות עקב שהיה במקלט לנשים מוכותהתפטרות זו מותנית בשהות במקלט במשך שישים יום לפחות בסמוך למועד ההתפטרות.
  2. התפטרות עקב העתקת מקום מגורים העתקת מקום המגורים לרגל נישואים לישוב בישראל בו גר בן הזוג, המרוחק מרחק של 40 קמ' ויותר ממקום המגורים הקודם.
  • העתקת מקום המגורים ליישוב חקלאי או ישוב באזור פיתוח (מישוב שאינו חלקאי ואינו איזור פיתוח)
  1. התפטרות מחמת הרעה מוחשית בתנאי העבודה של העובד או מחמת נסיבות ביחסי העבודה שבהן אין לדרוש מהעובד להמשיך את עבודתו.
  2. התפטרות עובד עונתי שעבד שלוש עונות רצופות לפחות ומכיוון שלא הובטחה לו עבודה רצופה התפטר.
  3. התפטרות בסמוך לגיוס לשירות סדיר / שירות לאומי/ משטרת ישראל / שירות בתי הסוהר.
  4. התפטרות מחמת בחירה לראש או סגן ראש רשות מקומית אלא אם תקופה זו מוגדרת כתקופת חל"ת על ידי המעביד.
  5. התפטרות עם ההגעה לגיל פרישה

במקרים אלו כמו בכל מקרה של פיטורים יש לתת הודעה מוקדמת כפי שזו מוגדרת בחוק.

למשרדינו נסיון רב בטיפול במקרים בהם דינה של ההתפטרות כדין מפוטר ונשמח לסייע לך לקבל את הזכויות המגיעות לך.

ניתן ליצור קשר עם משרדנו בטל' 073-2505300.

/ 5.

/ 5.