זכויות פרילנסרים

תביעת זכויות של פרילנסרים שעבודתם הופסקה בתקופת ה- COVID-19

יחסי עובד מעביד – תביעת פרילנסרים לזכויות סוציאליות

עובדים רבים יפוטרו כתוצאה במגפת הקורונה וההגבלות אשר הוטלו על העסקים אשר מונעות בפועל את הפעלתם של עסקים רבים. במקרה של פיטורי עובד קובע החוק זכויות שונות שעל המעסיק לשלם לעובד. עם זאת, במקרה של הפסקת עבודתו של פרינסר החוק לא קובע זכויות סוציאליות כלשהן, אולם עלינו לשאול את השאלה האם התקיימו יחסי עובד מעביד בין הגורם המזמין לגורם המספק. באם כן, ניתן להכיל עליו את החוקים הקוגנטיים והאחרים החלים על עובד.

יחסי עובד מעביד

עבור ניהול של חברה וכן הפעלה שלה נדרש להעסיק עובדים מכל מיני תחומים. בעל החברה מעסיק עובדים ומשלם שכר עבור עבודתם. מערכת יחסי עובד מעביד איננה פשוטה. היחסים מתהווים מכוח הסכם של עבודה, אשר מגדיר את אופי ההתקשרות, הזכויות, החובות ואף התנאים שלה. כפי שבכל מערכת יחסים, עשויים להתגלע עימותים מכל מיני סוגים. מי שמרגיש נפגע וגם מקופח, דורש לממש את תנאי הסכם העבודה כלשונו ואף כהבנתו. מי שנתבע חושב בצורה שונה ואינו מסכים לדרישה. אל מי ניגשים? אל בית הדין לעבודה, אשר הינו הסמכות הבלבדית להכריע בסוגיה של קיום של יחסי עובד מעביד וההשלכות אשר נלוות אליה.

בהיבט של קיום הלכה למעשה של יחסי עובד מעביד נקבעו באמצעות בית הדין התנאים שונים –

1. מה אורך הקשר, וגם האם הינו לסירוגין או שמא הינו רציף.
  2. איך הוגדרו יחסי עובד מעביד בעד תמורה כלכלית.
  3. למי שייך הציוד הייעודי.
  4. מי עשוי לפטר.
  5. אל מי מדווחים ביצוע של עבודה.
  6. מי קיבל את העובד וכן קבע את התפקיד שלו וגם את המעבר מתפקיד אל תפקיד.
  7. מי מאשר חופשה שנתית.
  8. כיצד וכן באמצעות מי נקבעים תנאים של שכר.
  9. מי משלם את השכר.

תביעת פרילנסרים לזכויות סוציאליות

אף לפרילנס שמתקימים בעניינו יחסי עובד מעביד קיימות זכויות וגם בהמון מצבים נדרש המעביד להכיר ביחסי עבודה אתו ולשלם את מלוא הזכויות הסוציאליות כעובד. עבור זכויות סוציאליות הללו, אשר נלקחו מן דיני עבודה, קיים מובן כלכלי רב ערך והסך שלהן עשוי להגיע עד כדי חמישים אחוז מן ההכנסה של הפרילנס.

• חופשה – בתור פרילנס שמתקיימים בעניינו יחסי עובד מעביד, אשר לא יצא לחופשה ברת תשלום, קיימת הזכות עבור פדיון של ימי חופשה אשר לא נאגרו, על פי החוק.
  • פיצויים של פיטורין – עובד פרילנס אשר פוטר ומתקיימים בעניינו יחסי עובד מעביד, כאשר ההתקשרות עמו תמה, יהא זכאי לפיצויים בסך גובה משכורת אחת בשל כל שנה של עבודה. עובד פרילנס אשר התפטר עשוי שיהא זכאי לפיצויי פיטורין – בשל סיטואציה של מצב בריאותי, מעבר לדיור לישוב אשר מזכה, הרעה של תנאים וכיוצא בזה – עליכם לוודא את הגורמים המסוימים של ההתפטרות שלו.
  • פנסיה – עבור כל עובד קיימת זכאות של פנסיה, החל משנת 2008, כאשר אחוזיי ההפרשה עלו באופן הדרגתי מדי שנה והיום ניצבים על שישה אחוז עבור הפרשה לגמל, והן שישה אחוז עבור הפרשה לקרן פיצויים.
  • דמי הבראה – הזכאות הינה כפי של כל עובד אחר – בין כ- חמישה ימים לבין כעשרה ימים עבור שנה, על פי הוותק שלו.

משרדנו בעל ניסיון רב בייצוג פרילנסרים בכל הענפים והביא לתוצאות מעולות בתביעות רבות. ניתן לפנות למשרדנו דרך האתר ולפרט את סוג המקרה ולבקש שניצור קשר בליווי פרטים. ניתן גם ליצור קשר טלפוני בטל' -073-2505300.