ייצוג עובדי הייטק

עכשיו יותר מתמיד כשהמשבר הכלכלי זעזע את חברות היי טק בעולם בכלל ובארץ בפרט ומכתבי פיטורין חולקו בקצב מסחרר, בין אם היית בקרב המפוטרים ובין אם צפית עמיתיך ממתינים בשורות לשכת התעסוקה, אין זמן טוב מזה לדעת את זכויותיך!

לקבלת ייעוץ משפטי ראשוני לחץ (ללא התחייבות)

אם פוטרת, ראשית עליך לבדוק אם הפיטורין הינם חוקיים. לדוגמא, קיים איסור על פיטורין בהריון כלומר, עובדת בהריון שעובדת יותר מחצי שנה, לא ניתן לפטר אלא, בכפוף לקבלת אישור מהממונה על עבודת נשים במשרד התמ"ת, גם אם מדובר בפיטורין של מספר עובדים כתוצאה מהתייעלות או צמצומים.

האם נערך שימוע? בתי המשפט מחייבים גם מעסיקים בסקטור הפרטי לערוך שימוע בטרם מתן הודעת פיטורין.

באם הפיטורין חוקיים, הינך זכאי/ת על פי חוק לקבל הודעה מוקדמת. אם הינך עובד במשכורת יותר משנה ההודעה המוקדמת תהיה בת חודשימים בהם ייתכן ומעסיקך ידרוש שתעבוד באותו החודש או במידה ואינך מתבקש לעבוד את חודש ההודעה המוקדמת, על המעסיק יהיה לשלם שכר עבור כל תקופת ההודעה.

אם עבדת יותר משנה הינך זכאי/ת כמובן לקבל פיצויי פיטורין. גובה פיצויי הפיטורין הינו נגזרת של השכר הקובע ואינו כולל הטבות כגון שווי סלולארי ושעות נוספות כדאי שתדע כי עד לתקרת 10,500 ₪ פטורים הפיצויים ממס.

פיצויי הפיטורין ישולמו לך בחלק מהמקרים מתוך קרן הפנסיה או ביטוח המנהלים ובחלק מהמקרים מתוך קרן פיצויים נפרדת השייכת למעסיק.

זה הזמן לבדוק מחדש האם חוזה עבודה עליו חתמת כולל מענק הסתגלות, כלומר חודש או מספר חודשים בשכר המאפשרים הסתגלות וחיפוש עבודה. בנוסף אנו ממליצים לבדוק את מאזן ימי החופשה שנותרו לך שכן יתרת ימי חופשה תפדה ותתווסף למשכורתך האחרונה.

באם ניתנו לך אופציות יהיה עליך לבדוק האם ניתן לממשם גם לאחר פיטוריך במידה ולא יהיה עליך לממש אותם מיידית כמובן בהתאם לערך האופציה ברגע הפיטורין.

אם לא פוטרת אולם החברה בה הינך עובד הרעה את תנאי עבודתך (קיצצה בשעות הנוספות, קיצרה את שבוע העבודה, או הודיעה כי אין בכוונתה להמשיך לשלם הטבות מסוימות), במרבית המקרים תוכל להתפטר בדין מפוטר, סוגייה חשובה בתחום דיני עבודה המאפשרת, להתפטר ולקבל מהמעסיק את מלוא פיצויי הפיטורין, פדיון ימי החופשה ותשלומים נוספים המגיעים למפוטר וזאת בתנאי שזה יעשה תוך בזמן סביר ממועד הרעת התנאים.

אם החברה בה עבדת הולכת להליכי פירוק או פשיטת רגל ולא שילמה את שמגיע לך, ניתן לתבוע את הביטוח הלאומי ולקבל פיצויי בתקרה של עד פי עשר מהשכר הממוצע במשק.

התמזל מזלך ומצאת עבודה חדשה, יהיה עליך לבדוק האם במשרתך הקודמת חתמת על סעיף הגבלת עיסוק שאינו מאפשר לך לעבוד במשרה דומה בענף. המבחן הקובע במקרה זה הינו האם הסעיף מידתי. במידה ואינו בית המשפט יטה להתייחס לסעיף כלא קיים. באופן כללי נוטה הפסיקה להיטיב עם העובד ולמנוע את הגבלת חופש העיסוק. עם זאת לא ניתן לקבוע הכללה גורפת ויש לבחון כל מקרה לגופו.

ליצירת קשר עם משרדנו לחץ (ללא התחייבות)

כעת יהיה עליך לפתוח במשא ומתן עם מקום העבודה החדש שלך בנושא תנאי העבודה והשכר.

במדור זה תוכל למצוא מידע ספציפי בכל נושא הקשור לעובדי סקטור ההייטק.

למשרדינו ניסיון רב בייצוג עובדי הייטק וטיפול בשאלות ואתגרים הייחודיים לענף לרבות תביעת הקשורות למימוש אופציות ושווי מניות. נשמח לעמוד לרשותך להערכת סיכויי תביעתך וכן לייצוג בנושא חוזה העסקה.

ניתן ליצור קשר עם משרדנו בטל' 073-2505300.

<strong>לממש את האופציות? מה חשוב לדעת אם פוטרתם מחברת הייטק</strong>(פתח בטאב חדש בדפדפן)

<strong>הסכם אופציות – כל מה שחשוב לדעת</strong>(פתח בטאב חדש בדפדפן)

<strong>הודעה מוקדמת על פיטורין והתפטרות</strong>(פתח בטאב חדש בדפדפן)

חוק הודעה מוקדמת לפיטורים(פתח בטאב חדש בדפדפן)