משרד עורכי דין דיני עבודה, אריק שלו ושות'

החזר נסיעות

החזר הנסיעות המירבי ליום, עומד על 22.60 ש"ח ליום. 30/03/2020

גובה דמי הבראה

שווי יום הבראה במגזר הפרטי עומד על- 378 ש"ח ליום, ובמגזר הציבורי הוא עומד על 432 ש"ח לכל יום הבראה (מעודכן למרץ 2020)30/03/2020

עובדת הרה שפוטרה זכתה ב- 120,000 ש"ח פיצויי לאחר חמישה חודשי עבודה

עובדת הרה שפוטרה זכתה ב- 120,000 ש
לאחרונה פסק בית הדין פיצויי בסך 120,000 ש"ח בגין פיטורין של אישה הרה בניגוד לחוק שיוויון הזדמנויות בעבודה.30/03/2020

גם חילונים יוכלו לבחור שלא לעבוד בשבת

תיקון חוק שעות העבודה והמנוחה - סירוב לעבוד ביום המנוחה, תיקן עיוות אשר חייב עובדים אשר אינם מעוניינים לעבוד בשבת להצהיר כי הם דתיים שומרי מצוות.30/03/2020

דיני עבודה   >  פיצויי פיטורין

פיצויי פיטורין

כל עובד העומד בקריטריונים שקבע החוק זכאי לפיצויי פיטורין. כאן תמצאו את כל המקרים המזכים בפיצויי פיטורין, שיעור הפיצויים והסנקציות כלפי מעסיקים שלא משלמים. לשיחת ייעוץ ללא התחייבות התקשר/י:04-6360003(חיפה)/ 073-2505300 (ר"ג)/073-2505314(י-ם)/ 073-2505372 (ב"ש).

מספר מדרגים:1701 דירוג ממוצע:4.8

חוק פיצויי פיטורין

הזכות לפיצויי פיטורין מעוגנת בחוק פיצויי פיטורים תשכ"ג 1963, ונמנית עם חוקי המגן הקוגנטיים, כלומר דיני העבודה שאינם ניתנים לויתור, אפילו בהסכמת העובד.

החוק קובע כי מי שעבד שנה אחת ברציפות - ובעובד עונתי שתי עונות בשתי שנים רצופות - אצל מעסיק אחד או במקום עבודה אחד ופוטר, זכאי לקבל ממעסיקו פיצויי פיטורין.

פיטורים בסמוך להשלמת שנת העבודה יזכו גם הם בפיצויים מכיוון שאם לא הוכח אחרת, ההנחה המנחה את הפסיקה הינה כי הפיטורים נעשו לשם הימנעות מחובת תשלום פיצויי פיטורים.

הזכות לפיצויי פיטורים היא זכות קוגנטית – כלומר היא אינה ניתנת לויתור אפילו בהסכמת העובד!

אם לא שולמו לך פיצויי פיטורין מלא/י את הטופס הבא ונציגנו יחזרו אליך בהקדם.

לייעוץ אישי מקצועי, ללא התחייבות, התקשרו: 073-2505356

או השאירו פרטים:  שם: טלפון:

אלו המקרים המזכים בפיצויים בהתאם לחוק פיצויי פיטורין

• עובד שעבודתו נפסקה מחמת פטירה או פשיטת-רגל של מעבידו או בתאגיד פירוקו או מחיקתו.
  • פיטורי עובד שעבד שנה אחת ברציפות ובעובד עונתי שתי עונות רציפות אצל מעביד אחד.
  • פטירתו של עובד תזכה את שאריו בפיצויי פיטורין.
  • התפטרות לרגל מצב בריאות לקוי של העובד או של בן משפחתו.
  • התפטרות הורה, כלומר התפטרות עובד, או עובדת על מנת לטפל בתינוק שטרם מלאו לו תשעה חודשים, או לטובת אימוץ תוך תשעה חודשים מיום האימוץ. החוק מאפשר לאחד מבני הזוג להתפטר בעילה זו.
  • התפטרות עקב שהיה במקלט לנשים מוכות.
  • התפטרות לרגל העתקת מקום מגורים לרגל נישואין (לישוב בישראל בו היה גר בן-זוגו, בתנאים שנקבעו בתקנות), ליישוב חקלאי או לישוב באזור פיתוח (בתנאים שנקבעו בתקנות), מחמת כל סיבה אחרת המוגדרת בתקנות שמצדיקה העתקת מקום מגוריו של העובד.
  • אי חידוש חוזה עבודה, כלומר סיום חוזה עבודה לתקופה קצובה, אלא אם הציע המעביד לחדשו.
  • התפטרות "בדין מפוטר" , כלומר התפטר העובד בשל הרעה מוחשית בתנאי עבודתו, בסמוך להתגייסותו לשירות סדיר או בחירתו לראש או סגן ראש רשות מקומית או הגעתו לגיל פרישה, התפטרותו דינה כפיטורים.
  • התפטרות לרגל התגייסות למשטרת ישראל או לשירות בתי הסוהר.

מה נכלל בפיצויי הפיטורין?

השכר הקובע לצורך תשלום פיצויי הפיטורין הוא שכר היסוד וכל מרכיבי השכר הקבועים : תוספת ותק, תוספת יוקר, תוספת משפחה ותוספת מחלקתית או מקצועית עמלות על מכירות. תוספות מותנות כגון שעות נוספות לא יכללו בחישוב הפיצויים.

אופן חישוב פיצויי הפיטורין

שיעור פיצויי הפיטורין המשולמים לעובד במשכורת חודשית הוא חודש אחד בעבור כל שנת עבודה. עובד בשכר, יקבל שבועיים לכל שנת עבודה מלאה וחלק של שנה לאחר שנת עבודה רציפה יזכה בפיצויים יחסיים.

הפחתה או שלילה של פיצויי הפיטורין יכולה להתקיים רק במקרים בהם חל הסכם קיבוצי על הצדדים או על הענף שמסדיר את הנושא או כאשר העניין נקבע בהחלטה של בית הדין לעבודה.

לא יפחת שכר העבודה לצרכי פיצויי פיטורין משכר מינימום לפי היקף המשרה. בהסכם קיבוצי נקבע כי שכר עבודה שהופחת זמנית ייחשב לצרכי פיצויי הפיטורין כאילו שלא הופחת.

שעות נוספות גלובליות כחלק מהשכר הקובע לצורך פיצויי פיטורין

במשרות רבות נהוג לשלב בחוזה סעיף שעות נוספות גלובליות, סעיף 5 לחוק הגנת השכר, התשי"ח-1958 אוסר על תשלום שכר עבודה הכולל גמול עבור שעות נוספות כחלק משכר גלובלי. אולם הפסיקה הכירה ברכיב זה בפסק דין דוד אלון נ' בנק ישראל (דב"ע מד/3-34) במידה ומתקיימת הפרדה בין רכיב השעות הנוספות לבין שכר הבסיס. המשמעות היא שבנסיבות מסוימות ניתן יהיה לקבוע רכיב בשכר שהינו מעבר לשכר הבסיס ומטרתו לכסות מספר שעות נוספות בחודש.

רכיב שעות נוספות אינו נכלל בפירוט הרכיבים לפיצויי פיטורין. עם זאת, משנדרשה הפסיקה לשאלה מה קורה כאשר מדובר ברכיב שכר פיקטיבי שנועד לשפר את תנאי עבודתו של העובד, הוחלט כי על מנת שיבוא הרכיב כתוספת ולא כחלק מהשכר הקובע לצורך פיצויים, על הרכיב להיות "מותנה". על כן, מספיק שביצע העובד שעות נוספות בפועל על מנת שרכיב השעות הנוספות הגלובאלי יחדל מלהיות חלק מהשכר הקובע וייחשב רכיב מותנה שלא יבוא בחישוב לצורך פיצויי פיטורין.

בכל מקרה חשוב להדגיש כי מומלץ לבחון כל מקרה לגופו.

מועד תשלום פיצויי פיטורין

מועד תשלום פיצויי הפיטורין הוא יום סיום יחסי עובד מעביד, אלא אם קיים הסכם קיבוצי שקובע אחרת. איחור בתשלום דמי הפיצויים של מעל לחמישה עשר יום ממועד סיום יחסי עובד מעביד יחשב כהלנת פיצויי פיטורין. הלנה של מעל לשלושים יום מחויבת בהצמדה למדד ותוספת של 20% על כל חודש איחור.

למשרדינו נסיון רב בטיפול במקרים בהם לא שולמו פיצויים ונשמח להעמיד את מומחיותינו לרשותכם.

אם לא שולמו לך פיצויי פיטורים צור קשר ונציג יחזור אליכם בהקדם!

בנוסף פורום דיני עבודה עומד לרשותכם לשאלות הנוגעות לאי תשלום פיצויי הפיטורין או סוגיות הנוגעות לפיצויים.

לשיחת ייעוץ ללא התחייבות התקשר/י:04-6360003(חיפה)/ 073-2505300 (ר"ג)/

073-2505314(י-ם)/ 073-2505372 (ב"ש).

גירסה להדפסה שתף עם חבריך בפייסבוק שתף עם חבריך בפייסבוק הוסף למועדפים

זכאות לפיצויים למתפטר

פסק דין חדש של בית המשפט המחוזי, היכה גלים לאחרונה ברשת כשכותרות העוסקות בפסק הדין פירשו באופן מוטעה כי בעקבות פסק הדין עובדים אשר יתפטרו יהיו זכאים לפיצויי פיטורים באופן אוטומטי.

גל פיטורים בחברת אינטל

חברת אינטל מבצעת גל פיטורים המוני בעולם. כיצד הפיטורים באינטל ישראל ישפיעו על המשק הישראלי? אילו פיצויים יקבלו העובדים שיפוטרו? פיטורים בחברת אינטל יכולה להשפיע על זכויות עובדים בישראל

מתי קיים סיכון לשלילת פיצויי פיטורים?

פיצויי פיטורים הם זכות יסוד של העובד ומטרתם להוות משענת בתקופה בה העובד אינו מתפרנס ולהבטיח כי ידו של המעסיק לא תהיה קלה מדי על הדק הפיטורים. עם זאת, ישנם מקרים בהם הפרת משמעת של העובד תגרור ניסיון לשלול באופן חלקי או מלא את הפיצויים, סקרנו עבורכם חלק מהמקרים הללו וכיצד מתייחסת אליהם הפסיקה.

חישוב שכר לפיצויי פיטורין

חוק פיצויי פיטורים - רכיבים לפיצויים

רכיב גמול ניהול מהווה חלק מהשכר הקובע לפיצויי פיטורין

בית הדין הארצי דן לאחרונה בערעורו של מנהל מחלקת ניירות ערך זרים בבית ההשקעות "אילנות בטוחה" שעסק בשאלה האם יש לכלול רכיב גמול ניהול בשכר הקובע לצורך פיצויי פיטורין.

נטישת מקום עבודה

מהי נטישה ומתי היא עשוייה להוות עילה לשלילת פיצויי פיטורין והודעה מוקדמת

על מנת להוכיח כי התקיים נוהג במקום העבודה יש להוכיח כי הוא חל על רוב העובדים

פסיקה חדשה של בית הדין לעבודה קובעת כי יש להתייחס לתורת הנוהג בזהירות יתרה וכי יש להוכיח את הן את קיום הנוהג והן את פרטי תוכנו.

תיקון 25 לחוק פיצויי פיטורין

אושר תיקון חדש לחוק פיצויי פיטורין, מעתה זכויות העובד ישמרו למשך חצי שנה מיום הפיטורין

סעיף 14 לחוק פיצויי פיטורין

תשלום לקופת תגמולים או קרן פנסיה במקום פיצויי פיטורים

זכויות בהחלפת מעסיק

מהם זכויות עובדי שמירה ואבטחה לאחר הפסד מכרז.

פרמיה כרכיב לחישוב פיצויי פיטורים

מתי פרמיה נחשבת כחלק מהשכר הקובע לצורך פיצויים פיטורים?

הכללת שכר עבור עבודה בשבת בחישוב פיצויי פיטורין

האם יש לכלול את השכר עבור עבודה בימי שבת - בשיעור 100% - במסגרת השכר הקובע לצורך תשלום זכויות סוציאליות לרבות פיצויי פיטורין.

לפגישה כללית ללא התחייבות
מלא/י את פרטיך ואת פרטי הפנייה ונחזור אליך במהירות:

* נושא הפנייה:
* הודעה:
* שם מלא:
* אי מייל:
* טלפון: נייד:

נושא

שם

טלפון

אימייל

חדשות דיני עבודה